پیام حاجی محمد محقق به مناسبت حمله تروریستی در مسجد الزهرا

استاد حاجی محمد محقق معارن ریاست اجرایی و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان در ارتباط به حادثه تروریستی شب قدر در مسجد جامع الزهراء (س) پیام داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شب گذشته دو عامل انتحاری مسجد الزهرا را در غرب شهر کابل هدف قرار دادند و در آن هشت تن به شمول حاجی رمضان حسین زاده از متنفذین قومی و هیات امنای مسجد الزهرا شهید و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.

متن پیام استاد محقق با این شرح آمده است:

بسم الله الرحمٰن الرحیم

ولا تحسبن الذین قتلوا فى سبیل الله امواتاً بل احیاءُ عند ربهم یرزقون

بار دیگر دستان جنایتکار بیگانه از آستین گروهکهاى تروریستى فعال در کشور بیرون آمد و مقدسترین مکان، مسجد، خانه خدا را در مقدس ترین زمان “شب قدر بیست و یکم رمضان المبارک” بخون کشید و بندگان خدا را در حال عبادت و بندگى پروردگارشان هدف قرار داده به شهادت رسانیدند و تعداد زیادى از خانواده هاى مسلمان و مؤمن را داغدار نمودند.

گروهک هاى تروریستى، در راس گروهک ضالٌه، تکفیرى، وهابى و جنایتکار داعش که مدعى جهاد در راه خدا در مقابل خارجى ها نیز هستند؛ حمله وحشیانه و کور شان را در ماه مبارک رمضان و در شب مبارک قدر علیه مسلمانان ملکى و احیاء گر لیله القدر چگونه توجیه میکنند؟
آیا ریختن خون مسلمانان ملکى در مسجد حسنه است؟

آیا این کار حمله بر مسجد که قتل و ترسانیدن مردم را در پى دارد از مصادیق بارز افساد فى الارض نیست؟ و عاملان آن مستحق اشد مجازات نمی باشند؟

گروهک هاى تروریستى مدعى اند که با خارجى ها و على الخصوص آمریکا می جنگند؛ آیا در غرب کابل، دشت برچى و مسجد الزهراء کدام پایگاه خارجى و یا شخصیت خارجى وجود داشته که آنها بالایشان حمله کردند؟

اینها میگویند (به ادعاى خودشان) با دولت دست نشانده میجنگند؛ آیا در این محفل عبادت کدام عنصر دولتى بوده که بالایش حمله کرده اند؟ و یا کدام شخصیت از ارکان نظام حضور داشته؟ و یا اینکه بر خلاف، اشتراک کنندگان این محفل عبادى تماماً مردم غیر نظامى بودند و فقط براى عبادت و احیاء شب قدر جمع شده بودند؟

با توجه به آنچه تذکر رفت، باور دارم که حمله کنندگان بر مسجد الزهراء، عمال بى اراده قدرتهاى بیرونى هستند که در راه تحمیل اراده باداران شان بر مردم افغانستان به هر کار نامشروع و جنایت بار دست میزنند و هیچگونه احساس اسلامی و انسانی نداشته و در برابر مردم کشور ما هیچگونه احساس همدینى و هموطنى ندارند.

اینان از نظر اعتقادى همانند خوارج هستند که حرمت مسحد، خانه خدا و خون بندگان خدا را نگه نمی دارند؛ فقط به لقلقه زبان شعار اسلام را تکرار میکنند ولى به هیچ اصلى از اصول دین خدا پایبندى ندارند، چنانکه خوارج با شعار فریبنده لاحکم الا لله، خون “على” ولىّ خدا و خلیفه و جانشین پیامبر را در ماه مبارک رمضان، آنهم در شب قدر، در محراب مسجد کوفه، در حال نماز، ریختند و عرش خدا را لرزانیدند. اکنون خوارج معاصر و فرزندان عبدالرحمن ابن ملجم مرادى لعنه الله علیه خون مسلمانان را در محراب و در حال نماز می ریزند و به آن افتخار هم میکنند.

اینجانب این عمل ناجوانمردانه بر نمازگزاران ملکى را محکوم نموده بر عاملین حادثه نفرین فرستاده براى شهدای حادثه علو درجات، براى مجروحین شفاى عاجل و صحت کامل و براى خانواده های شهداء صبر جمیل و اجر جزیل مسألت مینمایم.

لازم است یاد آورى نمایم که در جمع شهداى عزیز حادثه شب قدر در مسجد جامع الزهراء شخصیت خدوم و متدین “حاجى رمضان حسین زاده” نیز قرار دارد که عمر شریف خویش را در راه خدمت به مردم فقیر و بیچاره و تبلیغ و ترویج احکام اسلام سپرى نمود.

حاجى رمضان حسین زاده از مداحان و منقبت خوانان معروف پیامبر اکرم و اهلبیت طاهرینش بود که تمام افتخارش در زندگى، ساختن مسجد و برگزارى محافل و مجالس محرم و عاشوراى حسینی، حمایت از قاریان قرآن کریم و مداحان اهلبیت بود. خدا او را رحمت کند و در جوار غفران خودش پذیرا گردد.

اندوه من در مصیبت برادر عزیزم حسین زاده تمام نشدنى است.

والسلام على جمیع عباد الله الصالحین

حاجى محمد محقق معاون ریاست اجرایی و رهبر حزب وحدت اسلامى مردم افغانستان

کابل سر کاریز ٢۶ جوزاى ١٣٩۶

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *