پولیس مصر دو خبرنگار را بازداشت کرد

d15ddcbb0fa72b96918a2d9a7cecfcf7d215f06eپولیس مصر یکشنبه شب، با حمله به مقر اتحادیه روزنامه نگاران در قاهره، دو روزنامه نگار را بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه یحیی قلاش رییس اتحادیه روزنامه نگاران مصر در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: این نخستین باری است که پولیس به مقر اتحادیه روزنامه نگاران حمله می کند.

 یک منبع قضایی مصری اعلام کرد عمرو بدر و محمود السقا، دو روزنامه نگار بازداشت شده، متهم به تشویق برای برگزاری تظاهرات هستند.

همین منبع  افزود بر اساس قانون مصر، هر گونه تجمع عمومی که وزارت داخله از قبل مجوز برگزاری آن را صادر نکرده باشد ممنوع است و این دو روزنامه نگار به نقض این قانون و تحریک دیگران برای برگزاری تظاهرات متهم هستند.

این دو روزنامه نگار که سایت اطلاعاتی yanair.net را اداره می کنند، در این سایت از عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر انتقاد کردند.

عمرو بدر  جمعه  گذشته در صفحه فیس بوک خود نوشته بود پولیس به منزل وی و محمود السقا حمله کرده است. پس از این حادثه ،این دو خبرنگار روز شنبه اعلام کردند در اعتراض به اقدامات خودسرانه امنیتی و حمله پولیس به محل زندگی آنها ، در مقر اتحادیه روزنامه نگاران مصر تحصن می کنند.

محمود السقا در صفحه فیس بوک شخصی خود، شرکتش در تظاهراتی را که در ۱۵ اپریل گذشته علیه اقدام دولت مصر به واگذاری جزایر «صنافیر» و «تیران» به عربستان سعودی برگزار شد، اعلام کرده بود.

هزاران مصری در اعتراض به این اقدام دولت، با برگزاری تظاهراتی در روز ۱۵ اپریل در مرکز قاهره، سقوط رژیم عبدالفتاح السیسی را خواستار شدند.

Author

About Author