پولیس سرحدی در ولسوالی “وردوج” بدخشان، بهای بی توجهی دولت را می پردازد

مسئولان امنیتی در ولایت بدخشان می‌گویند: طالبان به چندین پوسته نیروهای امنیتی در ولسوالی وردوج این ولایت حمله‌های گروهی را

مسئولان امنیتی در ولایت بدخشان می‌گویند: طالبان به چندین پوسته نیروهای امنیتی در ولسوالی وردوج این ولایت حمله‌های گروهی را انجام داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رحمت الله دلدار قوماندان کندک شش سرحدی بدخشان در یک تماس تلفنی به خبرگزاری خاورمیانه میگوید: طالبان به چندین پوسته امنیتی حمله کرده، ۲۰ تن از نیروهای سرحدی را به شکل فجیح مغزهایشان را کشیده و ۱۳۰ تن دیگر را با خود برده اند که تاکنون از سرونوشت آنها خبری در دست نیست.

قوماندان سرحدی وردوج میگوید: ما از دیروز به این طرف چندین بار با مقامات وزارت داخله تماس گرفتیم و تقاضای یک مانور هوایی بخاطر تضعیف شدن روحیه دشمن کردیم اما هیچ توجهی از سوی دولت صورت نگرفته است.

آقای دلدار میگوید: از زمان سفر وزیر داخله به بدخشان چندین بار از سوی پولیس سرحدی برای فرستادن نیرو به این منطقه درخواست صورت گرفته اما با کمال تأسف که مقامات گفته های آنها را نشنیده گرفته اند.

این درحالیست که وظیفه پولیس سرحدی نگهداری از مرزها در کشور میباشد اما این نیرو با شهامت تمام در مقابل شورشیان طالب ایستادگی ورزیده و بهای بی توجهی دولت را به دوش میکشد.

در این درگیری به مخالفان مسلح دولت نیز تلفاتی وارد شده اما آمار آن مشخص نیست.

چند هفته پیش نیز در درۀ خستک ولسوالی جرم بدخشان صدها نفر از طالبان شب‌هنگام بالای نیروهای امنیتی حملۀ گروهی انجام داده شماری از این نیروها را سربریده و تعداد زیادی را زخمی نمودنده جنگ‌افزارهای‌شان را هم با چند تانک و رنجر با خود بردند.

Author

About Author