پوتین و علی‌اف برای اجلاس سه جانبه وارد تهران شدند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان برای شرکت در اجلاس سه‌جانبه و دیدار با حسن روحانی، همتای ایرانی خود، روز چهارشنبه وارد تهران شدند.

این اجلاس قرار است عصر امروز چهارشنبه (۹عقرب) برگزار شود، همچنان گفته می‌شود این دیدار سه جانبه قرار بود که در اواسط تابستان امسال صورت بگیرد، اما برخی مشکلات و آماده نبودن زمینه‌های ملاقات موجب شد زمان برگزاری آن برای اواسط پاییز تعیین شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، تکمیل «هاب ترانزیتی ایران» و برای مشارکت ایران در کریدور حمل ‌و نقل منطقه ‌ای از موضوعاتی است که در دستور کار این نشست سه جانبه قرار خواهد گرفت.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، این سفر را فرصت بی‌نظیری برای بررسی مسائل بین المللی دانست. علاوه بر این، مبارزه با تروریسم و، بررسی مسائل منطقه‌ای و دوجانبه از جمله اهداف این سفر اعلام شد.

این دومین نشست مشترک رؤسای جمهور سه کشور خواهد بود که اولین آن مرداد ماه سال گذشته در باکو برگزار شد. در حاشیه نشست ماه اسد سال ۹۵، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران با الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان دیدار داشت که طی آن ۶ سند همکاری در زمینه‌های اجرای طرح دالان حمل و نقل شمال-جنوب، همکاری در حوزه گردشگری، تفاهم‌نامه میان بانک‌های مرکزی دو کشور و سایر موضوعات اقتصادی به امضا رسید.

 

ندیم پارسینا

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *