پوتین وارد تهران شد و با رهبر جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد

پوتین و خامنه ایولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و هیات همراهش برای دیدار با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر امروز وارد تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این سفر آقای پوتین اولین سفرش به جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۰۷ تاکنون می باشد.

سفر وی همزمان با برگزاری اجلاس بزرگ کشورهای صادرکننده گاز در تهران صورت گرفت و در این سفرش ابتدا با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

گفته می شود سوریه یکی از موضوعات مورد بحث وی با مقامات جمهوری اسلامی ایران است.

روسیه حملات خود در روسیه علیه داعش را تشدید کرده است.

این کشور در عین حال یکی از شرکای ایران برای فروش تجهیزات نظامی به شمار می رود و مذاکرات این دو در خصوص تحویل سامانه اس۳۰۰ با جدیت دنبال می شود.

مسکو اعلام کرده است که توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ – انگلیس، چین، فرانسه، روسیه و امریکا به اضافه آلمان – اجازه می دهد که فروش این سامانه صورت گیرد.

از زمان حملات پاریس و کشته شدن ۱۳۰ نفر و برعهده گرفتن مسئولیت این حملات از سوی داعش، روسیه حملات خود را در سوریه تشدید کرده است.

سازمان ملل متحد روز جمعه خواستار اقدام علیه داعش پس از جنایات پاریس شد که ترس از حملات مشابه در نقاط دیگر اروپا را نیز برانگیخته است.

“یوری اوشاکوف” مشاور ارشد سیاست خارجی پوتین گفته است که در این سفر آقای پوتین مذاکرات بر مسائلی در خصوص روابط دوجانبه، از جمله انرژی اتمی، نفت و گاز و همچنین همکاری های نظامی فنی متمرکز خواهد بود.

مسکو به تازگی اعلام کرده است که یک خط اعتباری پنج میلیارد دالری برای ایران باز می کند و همچنین انتظار می رود این کشور به بخش بانکداری ایران نیز کمک کند.

شرکت های روسی فرصت های تجارت و سرمایه گذاری در ایران پس از لغو تحریم ها چشم دارند که با توجه به ورود توافق به مرحله اجرایی، انتظار می رود در دو ماه آینده شرایط لازم فراهم شود.

چند رهبر از کشورهای تولید کننده گاز – که با هم ۶۷ درصد از ذخایر ثبت شده گازی جهان را در اختیار دارند – در نشست امروز در تهران حضور دارند.

حسن روحانی، میزبان هفت رئیس جمهور، از جمله “نیکولاس مادورو” رئیس جمهوری ونزوئلا، “محمدو بوهاری” رئیس جمهوری نیجریه و “ایو مورالس” رئیس جمهوری بولیوی و “پوتین” رئیس جمهور روسیه است.

Author

About Author