پوتین: روسیه در بازار انرژی پیشتاز از امریکاست

رئیس‌جمهوری روسیه با اشاره به اینکه امریکا امکانات لازم برای رقابت با روسیه در بازار انرژی اروپا را ندارد، تاکید کرد که روسیه قصد دارد با تکیه بر توانمندی‌های خویش رهبری در عرصه انتقال انرژی در سطح جهان را بدست بگیرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، خبرگزاری «نووستی نوشت که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در خصوص امکانات امریکا برای رقابت با روسیه در بازار انرژی اروپا ابراز تردید کرده و گفته است در حقیقت عرضه گاز برای مصرف کنندگان آسیایی بیشتر به نفع امریکا است.

پوتین روز گذشته در دیدار با روسای شرکتهای بزرگ انرژی در مسکو در حاشیه نشست بین المللی اقتصاد در سنت پترزبورگ گفت: «در واقع در آینده شرکای امریکایی ما قصد دارند نقش صادرکننده اصلی گاز در جهان را بازی کنند، که البته برای بازار جهانی خوب بوده و یک اقدام مثبت است.

وی گفت: برای صادرات گاز طبیعی از امریکای شمالی به اروپا، کارشناسان و تجار این عرصه در سالن نشسته و به خوبی می‌دانند که برای این کار لازم است زیرساختاری در هر دو سوی اقیانوس آرام ایجاد شود.

به گفته وی، این کار نیازمند سرمایه گذاری هنگفت و زمان بسیار طولانی است و با وجود فراهم شدن همه این شرایط، قیمت گاز برای مصرف کننده اروپایی حداقل به ۱.۶ برابر قیمت کنونی گاز، افزایش خواهد یافت.»

وی در عین حال یادآور شد که قیمت گاز روسیه برای مصرف کنندگان اروپایی قابل پیش بینی و مقرون به صرفه است، برای اینکه بر اساس اصول و قواعدی که از سوی دیگر صادرکنندگان گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد، محاسبه شده است.

پوتین همچنین تاکید کرد که روسیه قصد دارد، نه تنها مواضع خویش را بعنوان منبع اصلی تامین کننده انرژی جهانی تقویت کند، بلکه به یکی از رهبران جریان انتقال انرژی در سطح جهان تبدیل شود و امکانات لازم برای این منظور را نیز در اختیار دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *