پوتین: تحریم‌های اتحادیه اروپا روابط اقتصادی روسیه و ایتالیا است

رییس‌جمهوری روسیه پس از دیدار با نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرد که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو مانعی در روابط اقتصادی کشورش

رییس‌جمهوری روسیه پس از دیدار با نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرد که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو مانعی در روابط اقتصادی کشورش با رم به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه که به میلان سفر کرده بود،با ماتئو رنتزی، نخست‌وزیر ایتالیا دیدار کرد.

پس از این دیدار پوتین با حضور در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت، به خاطر تحریم‌های کنونی شرکت‌های اروپایی نمی‌توانند یک میلیارد دالری را عاید شوند که قرار بود از قراردادهای امضا شده خود به دست آورند.

رییس‌جمهوری روسیه گفت که تحریم‌های کنونی مانعی اساسی در روابط تجاری میان کشورش و ایتالیا به شمار می‌رود.

پوتین با اشاره به این که ایتالیا چهارمین شریک تجاری کشورش است، گفت: به دلایلی که کاملا مشخص است، میزان روابط تجاری دو طرف در سال ۲۰۱۴، ۱۰ درصد و در سه ماه اول ۲۰۱۵، ۲۵ درصد کاهش داشت.

پوتین خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۰۰ شرکت ایتالیایی در روسیه مشغول به کار هستند و روسیه نیز بالغ بر ۲.۳ میلیارد دالر در ایتالیا سرمایه‌گذاری کرده است اما دو کشور به خاطر تحریم‌ها باید بسیاری از پروژه‌های مشترک را تعطیل کنند.

رییس‌جمهوری روسیه گفت: بسیار مهم است که به دنبال راهکاری برای برون‌رفت از این وضعیت باشیم. این وضعیت نامطلوبی برای روسیه است اما معتقدم که برای ایتالیا نیز به همین ترتیب است. شرکت‌های ایتالیایی قطعا نمی‌خواهند روابط این کشور با ما کاهش یابد.

پوتین با اشاره به نشست اخیر سران گروه هفت، گفت: روسیه با گروه هفت که یک باشگاه منافع است، هیچ رابطه‌ای ندارد.

در همین حال، نخست‌وزیر ایتالیا در این کنفرانس مطبوعاتی به وضعیت کنونی اوکراین اشاره کرد و گفت: اجرای توافق‌های مینسک تنها راه خروج از بحران در اوکراین است.

Author

About Author