پوتین از بزرگ‌ترین مانور نظامی این کشور بازدید کرد

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه صبح امروز (۲۷ سرطان)  به جزایر ساخالین در نزدیکی کشور جاپان رفته و از بزرگ‌ترین مانور نظامی ارتش کشورش بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پوتین هفته گذشته به وزیر دفاع  سرگی شایگو دستور برگزاری بزرگ ترین مانور نظامی ارتش روسیه را صادر کرد و آن را افتخاری برای کشورش دانست.

در مانور نظامی بزرگی که در خاور دور روسیه برگزار شده ۱۶۰ هزار سرباز، بیش از یک هزار تانک، ۱۳۰ طیاره، بیش از ۷۰ کشتی بحری شرکت کرده بودند.

ولادیمیر پوتین در پایان مانورهای ناحیه نظامی مرکزی و شرقی این کشور، این تمرینات را بسیار گسترده و بی‌نظیر ارزیابی کرد و گفت: این بی نظیرترین مانور نظامی در تاریخ مدرن ارتش روسیه است.

به گفته رئیس جمهور روسیه، چنین مانوری نه تنها در تاریخ جدید روسیه، بلکه در ساله های ۸۰ قرن گذشته در اتحاد جماهیر شوروی هم بی سابقه است.

مقام‌های روسیه هدف از برپایی این مانور نظامی را افزایش آمادگی نظامی نیروهای این کشور عنوان کرده‌اند. این مانور نظامی در رسانه های روسیه ، بخصوص در شبکه تلویزیون دولتی ، بازتاب گسترده داشت.

رئیس جمهور روسیه نتیجه این تمرینات گسترده نظامی را بیش از حد انتظار ارزیابی کرد.

وی می افزود: نیروهای نظامی روسیه در سطح بسیار بالایی است و آن ها همیشه آمادگی کامل برای انجام هر وظیفه‌ای که به آنها داده شود را دارند.

گفته می شود حتی یک مورد جدی نقض قوانین در جریان این مانور مشاهده نشده است.

روسیه از قبل همسایگان خود را در جریان این مانور نظامی قرار داد و چین نیز جزئیات آن را دریافت کرده بود.

پوتین که توسط هلیکوپتر نتایج مانور را بررسی میکرد در ختم آن گفت: ارتش و نیروی دریایی باید در هماهنگی با یکدیگر عمل کرده و بتوانند از یکدیگر حمایت کنند.

او گفت: اهمیت چنین مانورهایی در این است که هر یک از گروه‌ها متوجه می‌شود که در شرایط نظامی چه وظایفی را باید در هماهنگی با دیگران انجام دهد.

با برگزاری و پایان این مانور بزرگ نظامی تحلیلگران به این عقیده اند که این یک مانور ساده نبود و یکی از خصوصیات ویژه آن برگزاری فوری آن و بدون آمادگی از قبل بود که در نهایت سطح بالای آمادگی رزمی نیروهای نظامی روسیه را به اثبات رساند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *