پوتین: اختلافات روسیه و امریکا در مسایل امنیت موشکی حل نشده است

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اعلام کرد که اختلافات کشورش با امریکا در باره مسایل امنیت موشکی همچنان حل نشده باقی است.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه به نقل از ریانووستی، پوتین که به تازگی با باراک اوباما همتای امریکایی خود در حاشیه اجلاس سران هشت کشور صنعتی دیدار کرده است به خبرنگاران گفت: در این دیدار در باره مسایل امنیت موشکی و اختلافات دو کشور در این زمینه و راههای رفع آنها گفت وگو کردیم.

 وی افزود: اختلافات بین دو کشور در مسایل امنیت موشکی پا برجا می باشد، اما با اوباما که معتقد است شفافیت تلاش ها و اقدامات در این زمینه را باید بالا برد، موافقم.

 رییس جمهوری روسیه گفت: از سخنان اوباما چنین استنباط کردم که وی برای افزایش شفافیت اقدامات این کشور آمادگی دارد و به این بحث در جریان دیدار وی از روسیه ادامه خواهیم داد.

 پوتین افزود: رییس جمهوری امریکا ماه سپتامبر برای شرکت در اجلاس سران ۲۰ کشور صنعتی به روسیه می آید و ابتدا در مسکو دیداری دوجانبه با وی صورت می گیرد و سپس سران روسیه و امریکا برای شرکت در این اجلاس عازم شهر سنت پترزبورگ می شوند.

 مساله امنیت موشکی قاره اروپا و طرح امریکا برای استقرار سامانه موشکی خود در این قاره مهم ترین عامل اختلاف میان دو کشور است و مذاکرات دو کشور از ماه نوامبر سال گذشته به بن بست خورده است.

 امریکا به بهانه تهدید موشکی با برخی کشورهای اروپا همچون لهستان برای استقرار اجزای سامانه موشکی خود توافق کرده و اجرای این طرح از چند ماه پیش آغاز شده است.

 روسیه هشدار داده است در صورت استقرار این سامانه موشکی در نزدیکی مرزهای خود، تدابیری برای مقابله با آن اتخاذ خواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *