پنتاگون راه انهدام تسلیحات اتمی کوریای شمالی را پیدا کرد

پنتاگون درباره انهدام کامل تسلیحات اتمی کوریای شمالی اعلام کرد تنها از طریق یک حمله زمینی میشود تسلیحات اتمی کوریا را نابود کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از آسوشیتدپرس، مایکل جی. دومونت، از ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا در پاسخ به نامه‌ای از سوی “تد لیو” از کالیفرنیا و “روبن گالگو” از آریزونا که دو تن از اعضای دموکرات کنگره هستند، اعلام کرد: آمریکا در حال ارزیابی توانایی کوریای شمالی برای هدف قرار دادن مناطق پر جمعیت در کوریای جنوبی با حملات توپخانه‌ای دور برد، راکتی و موشک‌های بالستیک است.

روز شنبه ۱۵ تن از دموکرات ها و یک جمهوری خواه در بیانیه ای مشترکی حمله زمینی برای انهدام زرادخانه اتمی کوریای شمالی را فاجعه بار خوانده و گفتند این اقدام منجر به مرگ میلیون ها تن خواهد شد.

دومونت در پاسخ ارائه شده همچنین به این مساله اشاره کرد که سئول به عنوان پایتخت کوریای جنوبی با ۲۵ میلیون نفر جمعیت تنها ۳۵ مایل با منطقه غیرنظامی شده بین دو کوریا فاصله دارد. تعداد تلفات بسته به هشدارها و توانایی نیروهای آمریکایی و کوریای جنوبی برای مقابله با این حملات متفاوت است.

این مقام آمریکایی خاطرنشان کرد: ارائه یک گزارش محرمانه بهترین روش برای بررسی جزئیات درباره قابلیت‌های آمریکا و متحدانش در مواجهه با تهدیدهای کوریای شمالی در واکنش به یک حمله اتمی و حذف تسلیحات اتمی این کشور است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *