پنتاگون به پیشنهاد روسیه درباره داعش پشت پا زد

635833554626418402سخنگوی وزارت دفاع آمریکا می گوید ایالات متحده برنامه‌ای برای همکاری با روسیه در مقابله با داعش ندارد و به تبادل اطلاعات درباره اهداف تروریستی نمی‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، میشل بالدانزا، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ما به دنبال همکاری با روسیه درباره سوریه نیستیم مگر آنکه دولت مسکو استراتژی حمایت از بشار اسد را تغییر داده و بر مقابله با داعش تمرکز کند.

این درحالی است که گنادی گاتیلوف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه و آمریکا درباره گروه‌های تروریستی اصلی در خاورمیانه با هم تفاهم دارند.

گاتیلوف به اسپوتنیک گفت: ما با شرکای آمریکایی‌مان درباره گروه‌های تروریستی اصلی در خاورمیانه تفاهم داریم لذا در این زمینه نیاز به گفت‌وگو داریم.

وی ادامه داد که کشورهای عضو گروه‌ بین‌المللی حمایت از سوریه درباره گروه‌های تروریستی در خاورمیانه باهم اختلاف نظر دارند.

معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که این اقدام -هماهنگی کنونی برای تدوین لیست گروه‌های تروریستی- با هماهنگی اردن ادامه خواهد یافت.

روز جمعه سرگئی رادتسکوی، رئیس ستاد مشترک دپارتمان عملیاتی ارتش روسیه گفت: مسکو آماده تبادل اطلاعات با ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش در سوریه است و امیدوار است که آمریکا نیز چنین پیشنهادی را بپذیرد.

ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا ضد داعش تاکنون مواضع این گروه تروریستی در سوریه را از سپتامبر ۲۰۱۴ و بدون کسب مجوز از دولت دمشق و سازمان ملل هدف حملات هوایی قرار داده است. روسیه نیز در سپتامبر ۲۰۱۵ حملات هوایی خود را علیه داعش در سوریه آغاز کرد.

Author

About Author