پناهندگان افغانستان در یونان، بی سرپناه می شوند

بر اساس طرح تازه دولت یونان، پناهنده گانی که در این کشور قبول شده اند، باید منازل و آپارتمانهایشان را به پناهجویان جدید واگذار کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در طرح تازه دولت یونان (استیا Estia) حدود ۶۸۰۰ پناهنده، آپارتمان های خود را ترک خواهند کرد که بخش عمده ای از آنها شهروندان افغانستان هستند.

«دیمیتری ویستاس» وزیر امور مهاجران یونان به خبرگزاری فرانسه گفته است که دولت آتن بر اساس یک طرح مشترک با سازمان ملل، پناهنده گانی که درخواست شان قبول شده را از آپارتمانهای شان بیرون و به جای آنها مهاجرانی از جزایر این کشور را جابجا می کند.

بوریس چشیرکوف، سخنگوی سازمان ملل در یونان نیز گفته است که طرح استیا، ابتدا تنها برای کمک به پناهجویان آماده شده بود و بر اساس آن پناهندگان، طی شش ماه بعد از قبول شدن درخواست پناهندگی شان، باید منازل شان را ترک می کردند.

سازمان‌های خیریه از این طرح انتقاد کرده و خواهان راه ‌حل واقع بینانه تر شده ‌اند.

عبدالله احمدی یکی از پناهنده گان افغانستان، که با همسر و پنج فرزندش باید آپارتمانش را ترک کند، می‌ گوید درآمد کافی برای پیدا کردن آپارتمان کرایی ندارد.

به گفته وی، «از سه سال به این سو دنبال کار می ‌گردم؛ اما بغیر از کارهای چند روزه و کم درآمد کار بهتر پیدا نکردم.»

این پناهنده همراه با فامیلش؛ مدت یک سال را در جزیره لیسبوس گذرانده بود.

دولت یونان در نظر دارد بخشی از مهاجران را به متروپول انتقال دهد؛ اما ناظران می‌ گویند با ورود نزدیک به ٩٠٠٠ مهاجر جدید در اوایل سال ٢٠١٩، شمار مهاجران در جزایر یونان در مقایسه با سال‌ های قبلی افزایش یافته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *