پل محمود خان، مکانی برای اعدام محکومین شورشیان طالب

151225111251_afghanistan_new_parliament__976x549_arg_nocreditمجلس نماینده گان ضمن محکوم کردن حمله انتحاری و انفجاری روز گذشته در پل محمود خان کابل، خواهان اعدام محکومین شورشیان طالب در همین مکان شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نشست عمومی امروز (اول ثور) مجلس نمایندگان تحت الشعاع حمله روز گذشته کابل قرار داشت و این حادثه محکوم شد.

نماینده گان معتقدند که این حمله یک حادثه تراژیدی بزرگ در کشور بوده و منجر به کشته و زخمی شدن ده ها تن از شهروندان افغانستان شده است.

نماینده گان همچنین بر اتحاد مردم افغانستان در برابر شورشیان طالب تاکید ورزیده و از نظام جمهوری اسلامی افغانستان و نیروهای امنیتی حمایت کردند.

به باور نماینده گان، دشمن با این گونه حملات می خواهد ملت را در منجلاب تشویش های ذهنی قرار دهد و نظام را از بین ببرد که این کار با حمایت قاطع مردم از نظام، به هیچ وجه میسر نخواهد شد.

از سویی هم، نظیفه ذکی، نماینده کابل در مجلس از حکومت خواست به منظور انتقام خون شهدای حادثه دیروز کابل، تمامی زندانیان شورشیان طالب و شبکه حقانی را در پل محمود خان به دار آویزان کند.

گفتنی است که در این حمله که بر ریاست ده امنیت ملی (ریاست محافظت از رجال برجسته ریاست جمهوری) صورت گرفت، ۶۴ تن کشته و بیش از ۳۴۷ تن نیز مجروح شده اند.

مسوولیت این رویداد را شورشیان طالب به عهده گرفته اند.

در عین حال، نشست امروز مجلس نماینده گان به دلیل بحث بالای مسایل امنیتی از سوی نعمت الله غفاری، معاون دوم مجلس که ریاست نشست را به عهده داشت، سری اعلام شد.

Author

About Author