پلِ صد متره «چنگال» در تخار ویران شد

مسؤلان در ولایت تخار می گویند، طالبان مسلح پلِ صد متره «خواجه چنگال» را که روستاهای حوزه دوم ولایت تخار را به شهر تالقان مرکز این ولایت وصل میکرد، توسط ماین ویران کردند.

جواد هجری سخنگوی والی تخار به خبرگزاری خاورمیانه می گوید، طالبان ساعت ۲ شبِ گذشته پلِ منطقه خواجه چنگال را با استفاده از ماین ویران کردند.

اعضای شورای ولایتی تخار می گویند، با ویران شدن این پل که در فراز دریای شهر تالقان ساخته شده بود، راه رفت و آمد باشنده گان ۱۱ قریه در شهر تالقان و ولسوالی های بهارک ولایت تخار، ولسوالی های دشت ارچی، آقتاش و خان آباد ولایت کندز به ولایت تخار مسدود شده است.

اعظم افضلی، عضو شورای ولایتی تخار به خاورمیانه گفت، این پل تنها راه رفت و آمد قریه محروم از مراکز صحی و مکتب بود که اکنون با تخریب شدن آن مردم با مشکلات زیادی روبرو می گردد.

به گفته وی، بنابر موجودیت آب فراوان در دریای تالقان، عبور کردن از دریا نا ممکن می شود.

افضلی می گوید که سه پل بزرگ دیگر نیز که ولایت تخار را به کندز و شهر تالقان را به ولسوالی های ماورای کوکچه وصل میسازند در خطر جدی از سوی طالبان قرار دارد و در صورت بی توجهی حکومت در زمینه تأمین امنیت، آنها نیز ویران خواهند شد.

آقای افضلی می افزاید، طالبان به قریه های شهر تالقان که در فاصله ۵ کیلومتری موقعیت دارند رسیده اند و امکان حملات این گروه بالای مرکز ولایت تخار وجود دارد.

طالبان مسلح تا حال در این رابطه اظهار نظر نکرده است.

از سویی هم، سخنگوی والی تخار تأیید میکند که طالبان با حضورشان در اطراف شهر تالقان تهدیدات زیادی را ببار آورده اند.

به گفته هجری، نیروهای امنیتی در تلاش بیرون راندن طالبان از این ساحات هستند.

در یکسال اخیر حملات طالبان در بخش هایی از ولایت تخار شدت یافت که به سقوط شماری از قریه های آن انجامید.

در ده روز اخیر طالبان حملات وسیعی را برای تصرف ولسوالی اشکمش ولایت تخار انجام دادند که سرانجام؛ حملات این گروه عقب زده شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *