پلخمری تحت تهدید، راه مواصلاتی مسدود

Afghan-security-forces-prepare-to-check-on-reports-of-a-possible-ambush-by-the-Taliban-on-the-Baghlan-Kunduz-highway-Afghanistan-October-1-2015.شورای ولایتی بغلان از افزایش تهدیدها برای حمله شورشیان طالب به شهر پلخمری خبر داده و می گوید که مسیر کابل ـ مزارشریف در نزدیکی شهر پلخمری در کنترول شورشیان است.

فیروزالدین ایماق، معاون شورای ولایتی بغلان به خبرگزاری خاورمیانه گفت که مسیر شاهراه تنها برای مردم عادی باز است؛ اما کارمندان دولتی و موسسات نمی توانند از این مسیر عبور و مرور کنند.

به گفته وی، شورشیان طالب در دو طرف سرک در منطقه چشمه شیر به صورت آزادانه فعالیت دارند و هر موتری را که بخواهند می توانند توقف داده و تلاشی کنند.

ایماق اظهار داشت که در حال حاضر نیروهای امنیتی در دو پوسته جرمن ها و حوزه چهارم شهر پلخمری محاصره شده و تلاش نیروهای امنیتی برای رهایی آنها نیز آغاز شده است.

وی از تعداد دقیق سربازان موجود در این دو پوسته اظهار بی خبری کرده و گفت که شهر پلخمری از ناحیه های سوم، چهارم و پنجم تحت تهدید شدید حمله شورشیان طالب قرار دارد.

بر اساس معلومات معاون شورای ولایتی بغلان، نواحی یادشده هم اکنون در اختیار شورشیان قرار دارد.

ایماق می گوید که تا حال نیروهای کمکی نرسیده و در صورت نرسیدن آنها، شهر پلخمری سقوط خواهد کرد.

در عین حال، مقام های امنیتی بغلان می گویند که چشمه شیر از وجود شورشیان پاک سازی شده و این منطقه در کنترول نیروهای امنیتی قرار دارد.

این مقام ها عدم تردد کارمندان دولتی از مسیر چشمه شیر را نیز رد کرده و می گویند که تنها موترهای نظامی مورد هدف شورشیان در چشمه شیر قرار می گیرد.

شورشیان طالب نیز گفته اند که شام دیروز یک بیس بزرگ نیروهای امنیتی در منطقه دند غوری را به تصرف درآورده اند.

Author

About Author