پشت پرده ی فروش ۴۰% از صحرای سینای مصر

شبکه تلویزیونی TV14vip  در گزارشی  سند محرمانه ای ارائه داد که در آن به امضای قراردادی پیش از برکناری محمد مرسی اشاره می کند.

به گزاری خبرگزاری خاورمیانه ، به نظر می رسد که “باراک اوباما”، رئیس جمهوری آمریکا هم اکنون به شدت در برابر کنگره این کشور و مقامات مسئول آمریکایی به خاطر عدم توانایی از پایان دادن به قرارداد خرید ۴۰ درصد از صحرای سینا از مصر تحت فشار بسیار قرار داد.

این قسمت از صحرای سینا قرار بود، طی قراردادی توسط رئیس جمهوری آمریکا از «محمد مرسی»، رئیس جمهوری برکنار شده مصر خریداری و به “جنبش فلسطینی حماس” برای اقامت در آنجا به این جنبش سپرده شود.

این قرارداد فروش صحرای سینا میان جماعت اخوان المسلمین مصر و کاخ سفید امضا شده بود که کارهای قانونی آن به دلیل برکناری محمد مرسی از قدرت و سرنگونی حکومت اخوان المسلمین در ۳ ژوئیه و پس از تظاهرات ۳۰ ژوئن ناتمام و نیمه کاره باقی ماند.

هم اکنون سرنوشت سیاسی رئیس جمهوری آمریکا به دلیل ناتمام ماندن این قرارداد به خطر افتاده و این مهمترین دلیل عدم حمایت آمریکا از تظاهرات های ۳۰ ژوئن و سرنگونی اخوان المسلمین در مصر و توصیف این اقدام ارتش مصر به “کودتای نظامی” است.

براندازی حکومت اخوان المسلمین و عدم اتمام این قرارداد به حدی کنگره آمریکا را خشمگین کرد که خواستار سلب رای اعتماد داده شده خود به اوباما شده بود و هم اکنون نشست ها و جلسات محرمانه ای درحال برگزاری است تا در برابر به رسمیت شناختن کودتا علیه اخوان المسلمین و حکومت جدید مصر مبالغ پرداخت شده از سوی دولت آمریکا به اخوان المسلمین بابت خرید ۴۰ درصد از صحرای سینا به واشنگتن باز گردانده شود.

این موضوعی است که  براساس این سند، این قرارداد را محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر و “خیرت الشاطر”، معاون رهبر جماعت اخوان المسلمین و “عصام الحداد”، مشاور رئیس جمهوری برکنار شده مصر از سوی جماعت اخوان المسلمین امضا کرده اند تا به موجب آن ۴۰ درصد از اراضی صحرای سینا به آمریکا فروخته شده و سپس به فلسطینیان تحویل داده شود.

براساس آنچه در سند ارائه شده از سوی شبکه تلویزیونی TV14vip  ذکر شده خیرت الشاطر ۸ میلیارد دلار از این اموال را دریافت کرده است، اما حوادث ۳۰ ژوئن مانع از اتمام این قرارداد شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *