پشت‌پرده تصمیم ترامپ در مورد استراتیژی جدید افغانستان

هرچند وزیر دفاع امریکا گفته است که تصمیم رئیس‌جمهور این کشور در مورد استراتیژی جدید افغانستان نهایی شده؛ اما جزئیات بیشتر ارائه نکرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از رویترز، جیمز ماتیس گفته است که دونالد ترامپ، پس از بررسی دقیق و مشوره با مقام‌های امنیتی تصمیم خود را درباره استراتیژی جدید نظامی افغانستان نهایی ساخته است.

وی جزئیات بیشتری در مورد این تصمیم ارائه نکرده و نگفته است که این استراتیژی چه زمانی اعلام می‌شود؛ اما تاکید کرده است که این تصمیم با مردم امریکا در میان گذاشته می‌شود.

در گزارش رویترز به نقل از مقام‌های امریکایی آمده که خروج کامل نیروهای این کشو از افغانستان تا افزایش متوسط این نیروها از جمله گزینه‌های ارائه شده برای دونالد ترامپ بوده است.

یک منبع به این خبرگزاری گفته است که از افزایش ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ نیرو برای شرکت در جنگ با شورشیان در کنار نیروهای دولتی افغانستان پشتیبانی شده است؛ اما تیم امنیتی رئیس‌جمهور امریکا بر سر اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان گرفتار دودستگی شده است.

این در حالی است که دو هفته پیش، وزیر خارجه امریکا گفته بود؛ ترامپ علاقمند به راهبرد نظامی مشابه با ۱۶ سال گذشته در افغانستان نیست.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *