پشتیبانی اطلاعاتی و عملیاتی سازمان اطلاعات ترکیه از داعش

MITاطلاعات سوریه به تازگی اسنادی را منتشر کرده است که نشان می دهد سرویس اطلاعاتی ترکیه موسوم به “MIT” با استخدام افرادی در سوریه ضمن جمع آوری اطلاعات ، خدمات پشتیبانی اطلاعاتی و عملیاتی به داعش ارائه می دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از پایگاه خبری”سوریه الحدث” اسناد تازه کشف شده که متعلق به سرویس اطلاعاتی ترکیه در ولایت”غازی عنتب” است نشان می دهد که فردی به نام “عبدالله حسن السید” تبعه سوریه به عنوان رابط اصلی و سرشبکه اطلاعاتی ترکیه در ولایت حسکه سوریه است و وی مسئولیت استخدام و تشکیل تیم های اطلاعاتی و تروریستی را داشته و تاکنون بیش از ۱۰۰عنصر جدید را از روستاهای “باقله”، “الصفاه”، “باب الحدید” جذب و سازماندهی کرده است.

بر اساس این گزارش این نیروها مسئولیت نقل و انتقال عناصر داعش به ترکیه جهت مداوا زخمی ها و جمع آوری اطلاعات را دارند.

عبدالله حسن السید که با نام مستعار ابوحسین شناخته می شود، ۳۸ ساله، متاهل و از عشیره الشرابی است که هم اکنون به همراه خانواده در شهر غازی عنتب ساکن است و در گذشته در منطقه “رمیلان الباشا” در شهر “المالکیه” ولایت الحسکه ساکن بود.

اسناد منتشر شده همچنین فاش ساخته که نیروهای گروه”دوکوماجیلار” که در عملیات انتحاری آنکارا نقش داشته اند پیش از این تحت نظارت میت از طریق حسن السید به سوریه اعزام شده و به ترکیه آزادانه تردد داشته اند.

براین اساس گفتنی است اظهارات “قلیچدار اوغلو”دبیرکل حزب جمهوری خلق ترکیه درباره اطلاع قبلی میت از بروز انفجار در آنکارا صحیح بوده و این عملیات انتحاری حاصل کار مشترک میت و داعش بوده که از سوی داود اغلو برای ایجاد رعب و وحشت و گره زدن امنیت ترکیه به منافع حزب عدالت و توسعه طراحی شده بود.

Author

About Author