پشتبانی کرزی از توافق دو نامزد در باره تفتیش آرا

حامدکرزی رئیس جمهورافغانستان حمایت و پشتبانی خود را از توافق دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان با وساطت وزیر امورخارجه امریکا و نماینده سازمان ملل متحد در بار تفتیش آرا اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای کرزی در کنفرانس مشترک خبری با جان کری، یان کوبیش و دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری در کابل گفت: من به نوبه خود از اعلام موقف هر دو کاندیدا پشتیبانی می کنم.

براساس توافق داکتر عبدالله عبدالله و داکتر اشرف غنی با وساطت جان کری وزیر خارجه امریکا و یان کوبیش نماینده ملل متحد در افغانستان، تمام آرای دور دوم ریخته شده به صندوق ها با حضور ناظرین ملی و بین تفتیش می شود و پس از آن هر نامزد که بیشترین آرا را گرفته حکومت وحدت ملی تشکیل می دهد.

در همین حال آقای کرزی ابراز امیدوارکرده که تفتیش صد در صد آرای که به صندوق ها ریخته شده اند به زودترین فرصت آغاز شود تا آرای ملت افغانستان معلوم گردد تا ملت از طریق رای آزاد خود بالاخره به انتخاب رئیس جمهور خود برسند.

وی همچنین افزود امید دارم هر دو کمیسیون های انتخاباتی افغانستان این پیشنهادات را بپذیرند و این پروسه را با سرعت در همکاری با ملل متحد و ناظرین جهانی به پیش ببرد.

او گفت: مردم افغانستان بسیار به صبر ولی در عین حال به عجله و بی صبری در انتظار رئیس جمهور و حکومت جدید خود هستند و کار های دولتی و حکومتی به سکتی مواجه شده، آرزوی ما این است که پروسه تفتیش آرای که اعلام شد به زودترین و سریع ترین روش تکمیل شود تا ما بتوانیم بعد از تکمیل این پروسه مراسم تحلیف را به رئیس جمهور جدید افغانستان بگیریم.

کرزی خاطرنشان کرد ما به تاریخ دوم ماه اگست که مطابق به ۱۱ ماه اسد می شود آماده گی داشتیم و تمام ترتیبات گرفته شده بود که مراسم تحلیف برگزار شود و حالا هم امیداور هستیم کمیسیون های محترم در موافقت به پیشنهاد هر دو کاندیدا کار را سریع پیش ببرند تا ما هر چه زودتر رئیس جمهور جدید افغانستان را انتخاب کنیم و مراسم تحلیف اش را بجا کنیم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *