پس از کندز نوبت به بغلان رسید؛ قطع شب‌هنگام آنتن‌دهی شبکه های مخابراتی

از چهار روز بدین‌سو شبکه‌های مخابراتی در اکثر ولسوالی‌ها و شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان پس از ساعت ۶ شام غیرفعال می‌شوند.

باشنده گان ولایت بغلان از غیرفعال شدن شبکه های مخابراتی اظهار نگرانی می‌کنند و می‌گویند، حکومت باید امنیت شهروندان، شرکت ها و مراکز عام‌المنفعه را تأمین نماید.

فیض محمد ارغند ریس مخابرات ولایت بغلان می‌گوید، شرکت‌های مخابراتی از سوی طالبان مسلح تهدید شده اند.

وی می‌گوید، از این موضوع ارگانهای امنیتی و شورای امنیت در مرکز کشور را نیز در جریان گذاشته اند.

طالبان مسلح پس از غیر فعال شدن شبکه های مخابراتی در ولایت کندز گفته بودند که بمنظور جلوگیری از هدف قرار گرفتن گروه شان از طریق ردیابی زیگنال‌های مخابراتی موقتاً شبکه های مخابراتی را غیر فعال کرده اند.

در این حال مل پاسوال اکرام الدین سریع فرمانده پولیس بغلان می‌گوید، مخالفان مسلح دولت نمی‌توانند با قطع کردن شبکه های مخابراتی از دید نیروهای امنیتی دور بمانند.

وی می‌گوید، نیروهای امنیتی با امکانات پیشرفته که دراختیار دارد طالبان مسلح را هدف قرار می‌دهند.

در این حال اعضای شورای ولایتی بغلان از خاموشی دولت در برابر مخالفان مسلح به شدت انتقاد می کنند.

صفدر محسنی ریس شورای ولایتی بغلان می‌گوید،  بیشتر از یک سال می‌شود شاهراه های منتهی به این ولایت زیر تهدید جدی امنیتی قرار دارد و طالبان مسلح در ساحات تحت کنترول شان به شدت در حال استحکامات استند؛ اما تا کنون اقدام عملی از سوی حکومت برای از بین بردن لانه های این گروه صورت نگرفته است.

این درحالیست که ولایت کندز در همسایگی بغلان، از دو ماه بدینسو غیر فعال بودن شب هنگام شبکه های مخابراتی را بنابر تهدیدات طالبان مسلح تجربه می‌کند.

ساحات دندغوری، دندشهاب الدین ، ولسوالی برکه و بغلان مرکزی از بخش های نا امن ولایت بغلان استند. همچنان ولسوالی دهنه غوری نزدیک به دو سال می‌شود که در کنترول طالبان مسلح قرار دارد و راه اندازی نشدن عملیات برای بازپس گیری آن شک و تردیدهای را مبنی بر وخیم شدن اوضاع امنیتی میان مردم بر انگیخته است.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *