بعد ازین بست های امنیتی براساس سهمیه نخواهدبود

رئیس جمهور افغانستان با اشاره به اوضاع امنیتی کشور بر لزوم مصاحبه و گزینش افراد میگوید: پس از این بست‌های امنیتی بر اساس سهمیه نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد اشرف‌غنی در دیدار با مسئولان وزارت داخله گفت: حضور و فعالیت افراد در ارگان‌های امنیتی براساس سهمیه ‌بندی نخواهد بود بلکه هر شخصی که به عنوان فرمانده امنیت کشور انتخاب می‌گردد، باید شخصاً با وی مصاحبه کنم.

رئیس‌جمهورغنی ضمن تأکید بر تقسیم وظایف میان نهادهای امنیتی، اظهار داشت: باید هماهنگی بیشتری میان نهادهای امنیتی کشور بوجود آید و سلسله مراتب مراعات شود.

اشرف‌غنی گفت: برای بهبود وضعیت امنیتی شهر کابل شورای امنیت ملی تا ۲ هفته آینده در مورد ایجاد گارنیزیون شهر کابل فیصله اساسی خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح افغانستان نهایت تلاش خود را خواهم کرد تا در کشور صلح برقرار گردد و در راستای تأمین امنیت کشور باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

آقای غنی در پایان گفت: ۲۰۱۵ برای ما سال حیاتی است، در این سال باید نیروهای امنیتی ما دارای ظرفیت قوی شوند و باید از فرصت‌های این سال، بیشترین استفاده صورت گیرد.

پس از امضای پیمان امنیتی کابل – واشنگتن بر شدت و تعداد حملات گروه طالبان در سراسر افغانستان افزوده شده و همین موضوع به عاملی برای نگرانی دولتمردان کشور تبدیل گردیده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *