پس‌لرزه‌های حمله بر قول اردوی ۲۰۹شاهین

رئیس‌جمهور استعفای وزیر دفاع ملی و لوی‌درستیز را تائید کرد.

شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری به خبرگزاری خاورمیانه گفت که استعفای سترجنرال عبدالله حبیبی و قدم‌شاه شهیم، صبح امروز (۴ثور) در جلسۀ امنیتی تحت ریاست رئیس‌جمهور ارائه شد.

به گفته وی، رئیس‌جمهور با قدردانی از خدمات وزیر دفاع و لوی‌درستیز، استعفای آنها را پذیرفت.

مرتضوی اظهار داشت که رئیس‌جمهور به زودی افراد شایسته در این پست‌ها معرفی می‌کند.

عبدالله حبیبی در نشست خبری همراه با قدم‌شاه شهیم اظهار داشت که استعفای آنها یک اقدام اخلاقی بوده و به معنی این نیست که خدمت به افغانستان را فراموش کنند.

وی با اشاره به اینکه جنگ افغانستان بسیار پیچیده است، اظهار داشت که بعد از این در هر بخشی که نیاز باشد؛ آماده خدمت خواهد بود.

در عین حال، قدم شاه شهیم نیز اظهار داشت که نگرانی مردم و نماینده‌گان مجلس برای آنها ارزشمند بوده و بخاطر همین نگرانی‌ها از سمتش استعفا داده است.

شهیم اظهار داشت که استعفای آنها تحت هیچ فشار داخلی و خارجی نبوده و به رضایت خودشان انجام شده است.

حمله بر قول اردوی ۲۰۹ شاهین در بلخ و حمله بر شفاخانه ۴۰۰بستر سردار محمد داود خان از جمله موارد مهم استعفای افراد یادشده می‌باشد.

در این دو حمله که بر مراکز مهم اردوی ملی انجام شد، شمار زیادی از سربازان، افسران و داکتر جان باخته و شمار دیگری نیز مجروح شدند.

در عین حال، شاه حسین مرتضوی در صفحه فیس‌بوک خود نگاشته است که «مهمندخان»، فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین نیز از سوی رئیس‌جمهور از سمتش برکنار شده و در بست احتیاط ستردرستیز قرار گرفته است.

گفتنی است که پیاده امان‌الله، فرمانده قول اردوی ۲۰۷ ظفر به عنوان فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین تعیین شده است.

از سویی هم منابع به خاورمیانه گفته‌اند که طارق شاه بهرامى، معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله به عنوان سرپرست وزارت دفاع و جنرال شریف یفتلى، فرمانده قول اردوى گردیز به عنوان لوی‌درستیز معرفی شده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *