پرچم گروه تروریستی داعش در ولسوالی درقد ولایت تخار، تاجیکستان را نکران ساخته است

ساعت شش و نیم صبح روز پنجشنبه ملاشمس الدین که سابقه حزب اسلامی دارد،  در منطقه “چهارراهی نورخیل” بیرق گروه داعش بلند شده کرد که پس از آمدن یک سرگروپ طالبان بنام “جبارک” دوباره پایین آورده شده است.

به گزارش بخش بین المللی خبرگزاری خاورمیانه، محمد خواجه الغاخاجه یوف سخنگوی ریاست سرحدات کمیته امنیت ملی تاجیکستان گفته است که برافراشته شدن پرچم داعش در مرزهای کشورهای مشترک المنافع گرچه برای مدتی کوتاه بوده اما باید جدی گرفته شود.

وی افزود نیروهای مرزی دولت تاجیکستان مرز این کشور با افغانستان را به‌ شدت تحت نظارت دارد، اما طالبان از سال ۲۰۱۵ میلادی تا کنون هرگز به مرزهای تاجیکستان حمله نکرده‌اند.

این در حالی است که حکمتیار رهبر حزب اسلامی قبل از این نیز از جنگجویان این حزب خواسته بود که در درگیری بین گروه تروریستی داعش و طالبان از داعش حمایت کنند.

با این حال چندی قبل نیز عطا محمد نور والی بلخ به حکمتیار رهبر حزب اسلامی هشدار داده بود که اگر بیعت خود را از گروه تروریستی داعش پس نگیرد در هرجایی که سر بلند کند مورد سرکوب قرار خواهد گرفت.

همچنان رادیویی با عنوان «آسیای میانه» در گزارشی برافراشته‌شدن پرچم داعش در ولایت تخار توسط جنگجویان سابق حزب اسلامی را پرسش‌برانگیز دانست و از حکمتیار به‌عنوان امیر اعلام‌نشده داعش یاد کرده است.

این در حالیست که وزارت عدلیه گفته است که احزاب مخرب و تفرقه افگن، همچنان احزاب که فعالیت مسلحانه دارند باید جواز شان لغو شود، اما در مورد حزب اسلامی حرفی نزده است.

همچنان آگاهان به این باور استند که پیوستن حکمتیار به پروسه صلح به امنیت در افغانستان کمک نکرده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *