پرچم داعش در بدخشان بر افراشته شد

داعش افغان2عبدالله ناجی نظری عضو شورای ولایتی بدخشان میگوید که شماری از افراد وابسته به گروه طالبان که شهروندان خارجی اند، ۳ روز قبل پرچم سیاه داعش را در دره خستک ولسوالی جرم بدخشان بر افراشته اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نظری گفت در روز عید تعداد از طالبان بیرق های سیاه و یک تعداد شان پرچم سفید بالا کرده بودند، سیاه عملا نشان داعش بود ولی اینکه تا حال چی کاری کرده اند دقیق نمیدانم اما از سابق برنامه ریزی داشتند که کار داعش را شروع کنند”

وی می گوید که این گروه تاهنوز کدام فعالیتی در این ولایت انجام نداده اند.

در همین حال مسولان محلی در بدخشان موجودیت گروه داعش در این ولایت را می پذیرند.

احمد فیصل بیکزاد والی بدخشان می گوید که گروه داعش در این ولایت حضور دارد و پیش از این نیز سربریدن غیر نظامیان و شماری از سربازان اردوی ملی از سوی افراد وابسته به این گروه صورت گرفته بود.

به گفته بیگ زاد بیشتر خارجی های که در بدخشان حضور دارند، تمایل به گروه داعش دارند و در حال حاضر افراد این گروه با پخش اطلاعیه در قسمت های از بدخشان برای گروه “دولت اسلامی” پایگاه سازی میکنند.

والی بدخشان می افزاید که نیروهای امنیتی شیخ نثار جلاد گروه داعش را همراه با والسوال نامنهاد طالبان برای ولسوالی کوف آب بدخشان کشته اند.
او میگوید که احتمال درگیری میان طرفداران ملا منصور و گروه داعش در بدخشان نیز وجود است.

آقای بیک زاد می گوید:” طالبان خارجی مخالف هستند با طالبان طرفدار ملا منصور ، اونها تمایل دارند داعش شوند، اما طرفداران ملا منصور اجازه نمیدهند برای همین رفته بودند کوف آب و راغستان که موفق نشدند تا ده الی ۲۰ روز دیگر اگر جرات بکنند وضعیت شان معلوم میشود”

بیگ زاد می که طرفداران داعش در کوف آب و راغستان سرکوب شده اند و عملیات نیروهای امنیتی در این مناطق پیش از عید آغاز شده بود.

سخی اندرابی قوماندان امنیه بدخشان میگوید که در حدود دوصد تن از شهروندان کشور های خارجی در بدخشان حضور دارند که بیشترشان فراری های تاجکستانی اند که حرکات شان با گروه تروریستی داعش همانند است.

آقای اندرابی می گوید در این اواخر در شماری از مناطق نا امن بدخشان وقایعی شبیه حرکات داعش اتفاق افتاده است.

وی می گوید: ” در ولسوالی های یمگان و رودج شماری از نیرو های امنیتی سر بریده شده اند، در ماه مبارک رمضان یک قضیه سر بریدن در شیوه هم داشتیم”

خستک از پایگاه های مهم طالبان در ولایت بدخشان است که نبرد در بسیاری از مناطق این ولایت از این مرکز اداره می شود.

Author

About Author