پرچاوی رسمی برق کابل تا یک ماه دیگر آغاز می شود

همزمان با سرد شدن هوا، قطعی های برق در پایتخت نیز آغاز شده و تا یک ماه دیگر به صورت منظم تر و تقسیم اوقات آن قطع و وصل خواهد شد.

امان الله غالب، رئیس عملیاتی شرکت برشنا، در مصاحبه با خبرگزاری خاومیانه؛ اظهار داشت که ایجاد سکتگی در جریان برق یک مسئله تازه نبوده و همواره با سرد شدن هوا پرچاوی ها در پایتخت ایجاد خواهد شد زیرا شرکت برشنا هنوز هم با کمبود انرژی مواجه است.

وی افزود: «نظر به کمبود انرژی و مصرف بلند مشترکین در فصل سرما؛ ما با کمبودی انرژی مواجه هستیم در حالیکه برای رفع پرچاوی های دایمی برق حداقل به ۵۰۰ میگاوات برق نیازمند هستیم».

غالب ادامه داد که در حال حاضر پرچاوی ها به صورت رسمی آغاز نشده و تا ماه آینده شهر کابل شاهد قطعی های ۳۰ تا ۳۵ درصد خواهد بود.

بر اساس معلومات منبع، در حال حاضر اگر برق برخی مناطق کابل به صورت وقفه ای قطع میشود؛ به دلیل مشکلات تخنیکی در ساحات است.

با این وجود اکثریت شهروندان شهر کابل از پرچاوی های دوامدار برق در مناطقشان شکایت دارند و میگویند گاهی اوقات یک شبانه روز نیز برق ندارند.

ضمن این رئیس عملیاتی شرکت برشنا افزود: ما امیدواریم در صورت وصل شدن لین ترانزیت با کشور تاجیکستان و پروژه جدید، پرچاوی برق شهر کابل در طول زمستان به ۲۰ فیصد برسد در غیر آن شهروندان پایتخت شاهد ۳۵ درصد پرچاوی برق خواهند بود.

این در حالی است که مشکلات زمستان همه سال موجود است و با قیمت بالای برق، هنوز هم برشنا از حل این مشکل عاجز است و هیچ راه حل اساسی برای آن ندارد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *