پرویز مشرف متهم به قتل بی نظیر بوتو

 متهم کردن پرویز مشرف، رئیس‌ جمهور اسبق پاکستان در خصوص قتل بی‌نظیر بوتو، نخست‌ وزیر پیشین این کشور در سال ۲۰۰۷ اولین گام مهم برای حل این مساله پیچیده است.

به گزارش خبر گزاری خاورمیانه، این اقدام در کشوری که همواره تحت نظر ارتش اداره شده است و همواره این ارگان نقشی اساسی در تحولات پاکستان دارد، بسیار مهم تلقی می‌شود.

چودری اظهر، سارنوال پاکستان گفته است که،پرویز مشرف به قتل، همدستی برای قتل و فراهم‌ سازی زمینه برای قتل بی‌نظیر بوتو متهم شده است.

با این حال رئیس‌جمهوری پیشین پاکستان اتهامات خود را رد می‌کند و چندی است که تحت حبس خانگی قرار دارد اما در جریان دادگاه‌ها همواره حاضر شده است.

مشرف در میان تدابیر شدید امنیتی برای جلسه تفهیم اتهام به دادگاهی در راولپندی منتقل شد و اتهامات وی در دادگاه مبارزه با تروریسم راولپندی برای وی قرائت شده است، اما سارنوالی پاکستان گفته است که او تمام اتهامات را رد کرده است.

در این پرونده شش نفر دیگر از جمله چهار نظامی و مقام ارشد پولیس نیز متهم شده اند.

به گفتهء سارنوالی پاکستان دادگاه مشرف تا ۲۷ اگوست برای جمع‌آوری شواهد به تعویق افتاد، پرویز مشرف که از سال ۱۹۹۹  و به دنبال کودتایی زمام امور را در پاکستان به دست گرفت در سال ۲۰۰۸ مجبور به کناره گیری از قدرت شد.

وی به قتل بی‌نظیر بوتو متولد ۲۱  حون  ۱۹۵۳بانوی سیاستمدار پاکستانی متهم است که طی دو دوره از سال‌های ۱۹۸۸  تا ۱۹۹۰و ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶ نخست وزیر پاکستان از حزب مردم بود.

بی‌نظیر بوتو در تاریخ ۲۷ دسمبر ۲۰۰۷ میلادی در یک حمله تروریستی-انتحاری در شهر راولپندی در ولایت پنجاب به قتل رسید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *