پرونده های انس حقانی و حافظ رشید به دادگاه عالی لاهه ارسال شد

دولت جمهوری اسلامی افغانستان پرونده “انس حقانی” برادر رهبر شبکه حقانی و “حافظ رشید” را برای رسیدگی به دادگاه بین‌المللی لاهه ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شبکه تحلیلگران افغانستان اعلام کرد که حکومت افغانستان ۱۶ پرونده جنایت‌های جنگی را برای رسیدگی به دادگاه بین‌المللی فرستاده است که پرونده‌های انس حقانی و حافظ رشید را نیز شامل می‌شود.

این در حالی است که ماه گذشته پس از حمله خونین کابل که حدود ۷۰۰ کشته و زخمی برجای گذاشت، رسانه‌ها از امضای حکم اعدام انس حقانی و تعدادی از فرماندهان گروه طالبان توسط رئیس ‌جمهور افغانستان خبر دادند.

انس حقانی برادر رهبر شبکه حقانی و حافظ رشید نیز مسئول عملیاتی این شبکه در افغانستان بودند که در عملیات مشترک نیروهای امنیتی افغان سه سال قبل دستگیر شدند.

یک دادستان ارشد دادگاه بین ‌المللی لاهه اعلام کرد که روند تصمیم ‌گیری در رابطه با آغاز رسمی بررسی جنایت‌ های جنگی در افغانستان با تاخیر روبرو شده است.

وی در ادامه دلیل تاخیر رسیدگی به پرونده‌ های مرتبط با جنایت‌ های جنگی در افغانستان را ارسال اطلاعات تازه از سوی دولت کابل عنوان کرده است.

این دادستان تاکید کرد که حکومت افغانستان برای کمک به تحقیقات اطلاعات بسیاری را در اختیار آنها قرار داده است که به این روند کمک خواهد کرد.

از سویی هم شبکه حقانی و گروه طالبان نیز بارها با انتشار ویدئوی گروگان‌های غربی درباره اعدام مقامات ارشد این گروه به حکومت افغانستان هشدار داده‌ اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *