پرونده حمله سال گذشته بر سفارت اسپانیا، دوباره به جریان افتاد

دادگاه ملی‌ اسپانیا، پرونده شکایت علیه سفیر این کشور در کابل را به اتهام سهل انگاری و بی توجهی به تامین امنیت پولیس اسپانیا در حمله سال گذشته طالبان مسلح را به جریان انداخت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رسانه های اسپانیایی گزارش داده اند که قاضی «سانتیاگو پدراز» علاوه بر تحقیق از «امیلیو پرز د آگردا» سفیر؛ تصمیم گرفته از «اوریول سولا» کاردار این سفارت نیز به خاطر رویداد (۲۰قوس۹۴)، تحقیق کند.

در این حمله، دو پولیس کشور اسپانیا کشته شد و بر اساس شکایت خانواده های آنان، قاضی، سفیر را متهم می‌ کند که هیچوقت به توصیه ها و تقاضاهای افزایش امنیت سفارت که به زمان ساخت آن در سال ۲۰۰۸ بر می گردد، توجه نکرده است.

شاکیان ادعا می‌ کنند که این کمبودهای امنیتی به اطلاع وزارت امور خارجه اسپانیا رسید و روزی که این بمب گذاری رخ داد، سرویس های مخفی‌ فرانسه از خطر بروز یک حمله قریب الوقوع هشدار داده بودند.

خانواده دو پولیس کشته شده می‌ گویند که هشدار فرانسوی ها باید موجب اتخاذ اقدامات امنیتی فوق العاده ای می‌ شد تا از انفجار یک موتر بمگذاری شده در جلوی دیوار سفارت جلوگیری می‌ کرد.

شکایت خانواده ها حاکی از آن است که تأسیسات سفارت با برج مراقبت که از کاه، پنجره های پلاستیکی و درهای چوبی ساخته شده، برای دفع این حمله مناسب نبود.

در حمله ۲۰ قوس سال گذشته، سه طالب مسلح پس از اینکه با انفجار موتر بمگذاری شده موفق شدند دیوار سفارت را تخریب کنند، وارد حویلی سفارت شده و بالای باشنده گان آن تیراندازی کردند که در نتیجه، دو پولیس اسپانیایی و ۱۰ پولیس ملی افغانستان کشته شده و هفت سرباز اسپانیایی جراحت برداشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *