پرواز ها از بغداد به شمال عراق به حالت تعلیق در آمد

طائره-الخطوط-الجویه-العراقیهعراق اعلام کرد به علت فعالیت نظامی و حملات هوایی روسیه در سوریه پروازها بین بغداد و شهرهای اربیل و سلیمانیه در شمال این کشور را از روز دوشنبه به مدت دو روز تعلیق کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سازمان هواپیمایی کشور عراق در بیانیه ای اعلام کرد این تصمیم برای حفظ جان مسافران و به علت عبور جنگنده های روسیه و موشکهای کروزی که از دریای خزر شلیک می شود و از شمال عراق عبور می کند اتخاذ شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بغداد ، روسیه شلیک موشکهای کروز و پرواز جنگنده های دور پرواز از کشتیهای جنگی در دریای خزر را از ماه گذشته آغاز کرده است که این هواپیماها و موشکها از ایران و عراق عبور می کنند و با طی مسافت حدود ۱۵۰۰ کیلومتر به اهداف مورد نظر در سوریه می رسند.

مشخص نشده است که این اقدام عراق نشان دهنده پیش بینی بغداد در خصوص افزایش این اقدامات در این هفته است یا نه.

عراق اعلام کرد برای مقابله با تهدید سازمان داعش در زمینه اطلاعاتی و امنیتی با روسیه ، ایران و سوریه همکاری می کند.

مسکو از جنگنده های پایگاههای دریایی روسیه نیز برای انجام حملات هوایی که می گوید بشار اسد رئیس جمهور سوریه درخواست کرده است استفاده می کند.

مسکو می گوید هدف اصلی اش سازمان داعش است که بخشهای گسترده ای از سوریه و عراق را تصرف کرده است اما با اتهاماتی در خصوص حمله به اهداف دیگر از جمله مناطقی که نیروهای مخالف مورد حمایت غرب در کنترل خود دارند مواجه است.

Author

About Author