پرواز بمب افکن های آمریکا بر فراز کوریای شمالی کلید خورد

خبرگزاری دولتی کوریای جنوبی اعلام کرد بمب‌افکن‌های «بی-۱بی لنسر» آمریکا امروز چهار شنبه بر فراز شبه جزیره کوریا به پرواز در می آید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  به نقل از رویترز، «یونهاپ» خبرگزاری دولتی کوریای جنوبی به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد بمب‌افکن‌های «بی-۱بی لنسر» آمریکا امروز چهارشنبه در چارچوب رزمایش هوایی مشترک این دو کشور بر فراز شبه جزیره کوریا پرواز خواهند کرد.

کوریای شمالی هشدار داده است که رزمایش‌های مذکور ممکن است شبه جزیره کوریا را تا آستانه جنگ هسته‌ای پیش ببرد.

رخی از تحلیلگران و دیپلمات‌ها امیدوارند که سفر بی سابقه جفری فلتمن، رئیس امور سیاستگذاری سازمان ملل به کوریای شمالی بتواند به کاهش تنش در منطقه کمک کند.

رسانه رسمی کوریای شمالی ورود این مقام سازمان ملل را تایید کرده است.

فلتمن، مقام ارشد سابق وزارت خارجه آمریکا بالاترین مقام سازمان ملل است که از ۲۰۱۲ به کوریای شمالی رفته است. وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که فلتمن حامل هیچ پیامی از سوی واشنگتن در جریان این سفر نیست.

رزمایش‌ مشترک آمریکا و کوریای جنوبی در واکنش به آزمایش موشکی کوریای شمالی که هفته گذشته انجام شد از روز دوشنبه آغاز شد و تا جمعه ادامه دارند. کوریای شمالی پیشرفته ترین موشک بالستیک بین‌قاره‌ای خود را آزمایش کرد و توانایی هدف قرار دادن هر نقطه ای از آمریکا را به دست آورد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *