پذیرش ۴۳ درصد از پناهجویان افغان در آلمان

12207875_10207402438115162_295107374_nسفیر آلمان در کابل گفته است که از مجموع درخواست های پناهجویان افغان در آلمان، ۴۳ در درصد از آنان پذیرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “مارکوس پوتسل” سفیر آلمان مقیم کابل در دیدار با وزیر امورخارجه کشورمان در کابل گفته است که از اول سال جاری میلادی تاکنون ۸۳ هزار شهروند افغان در آلمان درخواست پناهندگی داده اند.

به گفته او از این میان ۴۳ درصد آنها پذیرفته شده و از میان ۵۷ درصد دیگری که تا اکنون در مورد شان تصمیم گرفته نشده است، تنها هفت شهروند افغانی به افغانستان بازگردانده شده است.

آقای پوتسل در ادامه اظهاراتش افزود که محاکمی که فیصله برگشتاندن پناهندگان را به کشور های مبدأ می کنند، در این مورد با احتیاط و با در نظر داشت وضعیت افغانستان تصمیم خواهند گرفت.

همچنین صلاح الدین ربانی وزیر امورخارجه، با اشاره به موج تازه مهاجرت شهروندان افغانستان به کشور های اورپایی به ویژه آلمان گفت: از دید افغانستان مشکل پناهندگان، مشکل دوطرفه افغانستان و آلمان است و باید هر دو کشور راه حل مشترک برای آن جستجو کنند.

آقای ربانی در این دیدار در مورد طرح وزارت امورخارجه افغانستان برای حل مشکل کنونی پناهندگان افغانستان در آلمان صحبت کرد.

وی گفت: افغانستان می خواهد همراه با آلمان و کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان روی یک طرح جامع کار کند.

وزیر امورخارجه کشور در ادامه، تأکید کرد که افغانستان از دولت آلمان می خواهد تا در بررسی پرونده های پناهندگان این کشور، همانگونه که کنوانسیون ۱۹۵۱ در امور پناهندگان و قوانین داخلی اش را در نظر می گیرد به وضعیت کنونی امنیتی برخی نقاط کشور و فصل سرمای پیش رو نیز توجه کرده و با نگاه سخاوتمندانه با آن ها برخورد شود.

وزیر امورخارجه کشورمان تاکید کرد که در باره وضعیت پناهجویان افغان با وزیر امور خارجه آلمان گفتگوی تلفنی خواهد داشت.

Author

About Author