پای سرمایه گذاران آذری به افغانستان باز می شود

indexسرمایه گذاران کشور آذربایجان در دیدار با رئیس جمهور غنی، اطمینان دادند که شرایط سرمایه گذاری در افغانستان را بررسی کرده و آماده سرمایه گذاری در بخش های مختلف هستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور دیشب (اول جدی) با صدراعظم، رئیس مجلس و شماری از سرمایه گذاران کشور آذربایجان دیدار کرد.

رئیس جمهور در دیدار با آرتور راسی زاده، صدراعظم و اوقتای صابر اسدوف، رئیس پارلمان آذربایجان بر گسترش همکاری و روابط دو جانبه بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس پارلمان آذربایجان همچنین از رئیس جمهور غنی خواست تا کابل همواره از موقف باکو در سازمان های بین المللی حمایت کند که این خواست با نظر موافق رئیس جمهور در مورد موقف مشروع و قانونی آذربایجان همراه بود.

از سوی دیگر، رئیس جمهور خاطرنشان ساخت که روابط سیاسی دو کشور خوب است و باید تمرکز بیشتر روی گسترش روابط اقتصادی و تجارتی داشته باشیم.

در همین رابطه، آقای غنی با شماری از سرمایه گذاران بزرگ آذربایجان نیز دیدار کرده و به آنها در مورد فرصت های خوب سرمایه گذاری در افغانستان معلومات ارائه کرد.

وی اظهار داشت که در همکاری با بانک جهانی، بیمه ها برای سرمایه گذاران تهیه می شود و زمینه خوب سرمایه گذاری در افغانستان در عرصه های زیربنایی، انرژی، ساختمان، زراعت، تولید سمنت و استخراج مس، فولاد، گاز و تیل وجود دارد.

از سوی دیگر، سرمایه گذاران آذربایجان اظهار داشتند که تمام موارد سرمایه گذاری در افغانستان را بررسی کرده و علاقمند به سرمایه گذاری در بخش های ساختمانی، مس، زیربنایی، فایبر نوری و انرژی در افغانستان هستند.

Author

About Author