پایگاه مهم گروه تروریستی داعش در جوزجان بدست طالبان مسلح سقوط کرد

مقام های امنیتی در ولایت جوزجان می‌گویند، پس از درگیری‌های سنگین گروه طالبان مسلح پایگاه مهم گروه تروریستی داعش را در قریه چقمه‌چقور ولسوالی قوش‌تپه ولایت جوزجان تصرف کرده اند.
حکمت الله امین زاده سخنگوی پولیس جوزجان به خبرگزاری خاورمیانه گفت، شب گذشته گروه طالبان مسلح پس از حملات تهاجمی، پایگاه پایگاه مهم گروه تروریستی را که از آن به حیث مرکز سوق و اداره استفاده می شد، تصرف کرده اند.

امین زاد می‌گوید، در زمان حمله گروه طالبان قاری حکمت فرمانده خود خوانده گروه تروریستی داعش درین پایگاه حضور داشته که با وارد شدن تلفات به افرادش مجبور به عقب نشینی شده است.
وی علاوه کرد، درین درگیری ۸ داعشی بشمول دو تبعه ازبیکستانی و ۲ جنگجوی طالب کشته شده است.
گفته می‌شود جنگجویان گروه داعش به مناطق سردره و کومرلیک ولسوالی درزاب عقب نشینی کرده اند.
در عین حال ذبیح الله مجاهد که خود را سخنگوی گروه طالبان مسلح می‌خواند به خبرگزاری خاورمیانه گفت، افراد وابسته به آنان پایگاه افراد منسوب به گروه تروریستی داعش را در ولسوالی قوش‌تپه تصرف کردند و ۷ تن از جنگجو‌های این گروه را کشته اند.
مجاهد می‌گوید، گروه منسوب به داعش در بخش های از کشور از سوی دولت امریکا حمایت می‌شوند و همچنان دیدگاه مذهبی متفاوت دارند؛ به گفته مجاهد داعشیان “دیدگاه تکفیری” دارند، از این لحاظ گروه طالبان مسلح آنان را هدف قرار می‌دهند.
تا حال گروه تروریستی داعش درین مورد چیزی نگفته است.

این درحالیست که پیش ازین چندین باری میان این گروه درگیری های سنگینی در ولسوالی قوش تپه به وقوع پیوسته که تلفاتی نیز از دو طرف بجا مانده است.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *