پایان یک روز خونین در کابل / حضور مقامات در محل رویداد

درگیری همراه با تلفات خونین در شفاخانه ۴۰۰ بستر اردوی ملی در کابل پس از نزدیک به ۷ ساعت پایان یافت و مقامات ارشد امنیتی به شمول رئیس اجرایی از محل رویداد بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ساعت ۹:۰۰ صبح امروز چهارشنبه یک مهاجم انتحاری مواد همرای خویش را در دروازه شمالی شفاخانه شهید سردار محمد داود خان منفجر نمود و سپس سه مهاجم دیگر به استفاده از لباس کارکنان صحی وارد منزل دوم و سوم ساختمان شفاخانه شدند و درگیری آغاز شد.

نیرو های خاص کماندوی اردوی ملی خود را بمحل واقعه رسانده و قطعات خاص از طریق هیلکوپتر به سرساختمان شفاخانه فرود آمدند و اقدام به تخلیه شفاخانه از مریضان و پرسونل ادامه دادند و این روند تا کشته شدن سه مهاجم در داخل ساختمان ادامه پیدا کرد.

درگیری تا ساعت ۳:۳۰ عصر ادامه داشت و مسئولین اعلام کردند که علت به درازا کشیدن این حادثه فقط نجات جان مریضان و منسوبین شفاخانه بوده است .

براساس معلومات وزارت دفاع ملی که شام امروز منتشر شد در این درگیری تا فعلا اضافه از ۳۰ تن از دوکتوران، مریضان و کارمندان ملکی شفاخان شهید و حدود ۵۰ تن دیگر زخم برداشته اند.

وزارت دفاع ملی عمیق ترین تاثر خود را نسبت این حادثه ابراز داشته و به شهدا بهشت برین و برای زخمی ها شفای عاجل از بارگاه رب العزت آرزو میکند .

وزیر دفاع ملی و لوی درستیز قوای مسلح از محل حادثه دیدن و به مسوولین هدایات لازم را دادند.

گفتنی است که تاکنون آمار دقیق و نهایی از شهدا و زخمی های حمله تروریبستی امروز کابل اعلام نشده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *