پایان مسابقات بزرگ سازه های ماکارونی در ایران

اولین دوره مسابقات بزرگ سازه ماکارونی بهار ویژه ی دانش اموزان و دانشجویان افغانستانی سراسر ایران در دانشگاه ازاد ولایت قم پس از سه روز رقابت به کار خود پایان داد.

ad

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مسابقات بزرگ سازه ماکارونی بهار که عصر روز چهارشنبه ۲۰ اسد اغاز به کار کرد، عصر روز جمعه ۲۲ اسد با حضور شخصیتهای فرهنگی ، اجتماعی ، لشگری و جمع کثیری از دانشجویان به کار خود پایان داد.

این دوره از مسابقات به همت گروه مهندسان آینده افغانستان و به میزبانی کانون تدبیر در دانشگاه ازاد قم برگزار گردیده بود که ۲۳۰ شرکت کننده در قالب ۵۳ تیم به رقابت پرداختند که ۳ تیم از این تعداد در بخش دانش اموزی به رقابت پرداختند.

گفتنی است برای اولین بار سازه ی مثلثی دانشجویان افغانستانی توسط تیم های آنت بریج در ولایت قم در سطح کشوری با تحمل وزن ۴۹۱ کیلوگرم بارگذاری شد.

سرپرست کمیته داوری مهندس علی رنور با اشاره به توانمندی های دانشجویان افغانستانی اظهار داشت: این دانشجویان از استعداد و پشتکار بالایی برخوردار هستند و اگر تلاششان را همین گونه ادامه دهند در آینده شاهد رکوردهای بالاتری نیز خواهیم بود.

احمد معتمدی دبیر برگزاری این مسابقات در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری خاورمیانه در خصوص هدف برگزاری این مسابقات اظهار داشت: هدف ما ایجاد یک فضای رقابتی برای تشویق دانشجویان مهاجر مقیم ایران و همچنین ارتقای سطح علمی و عملی دانشجویان می باشد.

وی افزود :در این مسابقات ۵۳ تیم دانشجویی و دانش اموزی با سه گرایش راندمان، سنگین و خلاق به رقابت پرداختند.

در نهایت ۳مقام گرایش سنگین به تیم های زیر تعلق گرفت :

۱- تیم ثامن بریج ۱ از مشهد به سرپرستی ناصر احمدی با رکورد ۷۶۲ کیلوگرم

۲- تیم ثامن بریچ ۲ از مشهد به سرپرستی سکینه احمدی با رکورد ۶۷۸ کیلوگرم

۳-تیم friendship bridg از قم به سرپرستی راضیه احمدی با رکورد ۶۶۹ کیلوگرم

۵ مقام در گرایش راندمانی نیز به تیم های :

۱- تیم friendship bridg از قم به سرپرستی راضیه احمدی با رکورد ۸۰۶ راندمان

۲- تیم آریانا از اسلامشهر به سرپرستی امیرعباس حسینی با رکورد ۷۲۵ راندمان

۳- تیم ثامن بریج ۲ از مشهد به سرپرستی سکینه احمدی با رکورد ۶۷۹ راندمان

۴- تم SPJ از اصفهان به سرپرستی مرتضی غلامی با رکورد ۶۶۳ راندمان

۵- تیم آکو سازه از اصفهان به سرپرستی مهدی احمدی با رکورد ۶۲۱ راندمان تعلق گرفت.

مقام گرایش خلاق نیز به تیم Ant bridge 3 از قم به سرپرستیی سیدمصطفی حسینی با ساخت طرح خلاق سازه مثلثی و ثبت رکورد ۴۹۱ کیلوگرم تعلق گرفت.

اجرای شعر ” در امتداد خاطره ها” شعری از صبورالله سیاه سنگ توسط گروه اوای ماندگار از انجمن صداپیشگان از برنامه های افتتاحیه و اختتامیه ی این مسابقات بود.

لازم به ذکر است جشن اختتامیه با برنامه های متنوعی از جمله اجرای خواننده نسل جوان اقای عارف جعفری، اجرای تاتر ، سرود ،موسیقی سنتی و سخنرانی به پایان رسید.

Author

About Author