پاکستان مقام‌های آمریکایی را به گسترش تروریسم متهم کرد

سخنگوی ارتش پاکستان اظهارت معاون رئیس جمهوری آمریکا را در افغانستان، سد راه مبارزه با تروریسم عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا که بامداد پنجشنبه در سفر از پیش اعلام نشده وارد افغانستان شد، در دیدار با مقام های ارشد آن کشور با تکرار اظهارات تهدیدآمیز علیه پاکستان گفت: کاخ سفید به پاکستان اطلاع داده که اگر این کشور به حمایت از گروههای تروریستی ادامه دهد، چیزهای زیادی را از دست خواهد داد.

جنرال «آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان روز جمعه در واکنش به اظهارات مایک پنس گفت: نیروهای پاکستانی اقدامات موثری علیه تروریست ها انجام دادند و هیچ کشوری تاکنون اقدامات این کشور را در مقابله با تروریسم انجام نداده است.

آصف غفور درباره اظهارات معاون رئیس جمهوری آمریکا گفت که دولت اسلام آباد به ادعاهای واشنگتن در سطح روابط دیپلماتیک پاسخ داده است ولی این اظهارات می تواند بر روند جنک علیه تروریسم تاثیر منفی بگذارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز عصر جمعه در بیانیه ای با رد همه اتهامات، اظهارات مایک پنس ضد پاکستان را خلاف روند مذاکرات مسئولان آمریکا با آن کشور دانست.

محمد فیصل در واکنش به سخنان مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا در افغانستان گفت: آمریکا به جای متهم کردن شرکای خود باید کسانی را که درحال تضعیف نظام افغانستان هستند و همچنین عاملان تولید و توزیع موادمخدر و مسببان تاسیس و تقویت داعش در این کشور بوده را تنبیه کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *