پاکستان قبلا بر طالبان افغانستان کنترل داشت، اما حال ندارد

وزیر دفاع پاکستان اعلام کرد که ارتباط این کشور با طالبان افغانستان در گذشته وجود داشت و این امر را رد نمی کند اما اکنون کشورش

2602151007491896104a56c6cc616ac7_XLوزیر دفاع پاکستان اعلام کرد که ارتباط این کشور با طالبان افغانستان در گذشته وجود داشت و این امر را رد نمی کند اما اکنون کشورش کنترلی بر این گروه ندارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزیر دفاع پاکستان برای اولین بار است که ارتباط قبلی این کشور را با طالبان افغانستان تایید کرده اما گفته است اکنون کشورش کنترلی بر گروه طالبان افغانستان ندارد.

خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پاکستان با رد اظهارات مقامات افغانستان در مورد مرگ «ملا محمد عمر» در پاکستان تاکید کرده که ملا عمر در شهر «کویته» و در شهر «کراچی» پاکستان نبوده و مرگ رهبر طالبان افغان نیز در خاک این کشور صورت نگرفته است.

وی افزود: ارتباط پاکستان با طالبان افغانستان را در گذشته رد نمی‌کند اما کنون این کشور کنترلی بر این گروه ندارد.

خواجه آصف در پارلمان این کشور گفت: پایان تنش بین طالبان افغان و رضایت این گروه برای شرکت در روند صلح موفقیت بزرگی برای پاکستان است.

وزیر دفاع پاکستان اظهار داشت: پاکستان در هیچ تنشی بین طالبان افغان دخالت نخواهد کرد اما تلاش‌های خود برای روند صلح را ادامه خواهد داد.

وی تصریح کرد: پاکستان برای امنیت منطقه و روند صلح افغانستان از رهبری طالبانی که این دیدگاه را دارد حمایت می‌کند.

دولت افغانستان، خبر مرگ ملا عمر رهبر پیشین طالبان را در هشتم اسد سال جاری در پاکستان تایید کرد و گفته می شود اطلاع مرگ ملا عمر توسط اسلام‌آباد به دولت افغانستان داده شده است.

Author

About Author