پاکستان سفیر افغانستان را در اسلام آباد احضار کرد

پاکستان سفیر افغانستان در اسلام آباد را پس از تیراندازی سربازان افغان در مرز مشترک دو کشور (روز چهارشنبه) به وزارت امور خارجه کشورش احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت امور خارجه پاکستان، سفیر کابل در اسلام آباد در اعتراض به تیراندازی نیروهای مرزی افغانستان به روستای گودوانا، واقع در منطقه جوب ایالت بلوچستان در مرز مشترک با پاکستان به وزارت امور خارجه این کشور احضار و مراتب اعتراض شدید اسلام آباد به وی ابلاغ شد.

مقامات امنیتی در بلوچستان گزارش دادند که نیروهای امنیتی مرزی افغانستان با تیراندازی در امتداد مرز افغانستان باعث کشته شدن پنج شهروند پاکستانی و زخمی شدن چند نفر دیگر شدند.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان آمده: نگرانی های جدی دولت پاکستان به دیپلمات ارشد افغانستان منتقل شد.

در این احضار، وزارت امور خارجه پاکستان از دولت افغانستان خواست درباره علل بوجود آمدن این حادثه بررسی های لازم را انجام دهد و نیروهای مرزی این کشور نیز پایبندی خود را به هماهنگی های انجام گرفته مرزی نشان داده و از تکرار چنین حوادثی که به روابط دوستانه دو کشور برادر و همسایه خدشه وارد می سازد، جلوگیری شود.

مقام ارشد سفارت افغانستان نیز عنوان کرده که این تیراندازی توسط شبه نظامیان طالبان به ادعای مردم در منطقه مرزی مورد مناقشه انجام گرفته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *