پاکستان دست بردار افغانستان نیست

خبرگزاری خاورمیانه

وزارت خارجه پاکستان تاکید کرده است که نابسامانی های اوضاع امنیتی افغانستان وابسته به مشکلات داخلی حکومت این کشور است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نفیس زکریا، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در نشست خبری اخیر خود، ادعاهای کابل مبنی بر حضور تروریستان در خاک این کشور را بی اساس خواند.

وی در این نشست اظهار داشت که این گفته ها از سوی رهبران حکومت افغانستان برای صلح این کشور «مضر» است و پاکستان همواره خود را برای صلح افغانستان متعهد می داند.

از سوی دیگر زکریا افزود :«گزارش های متعددی وجود دارد که تائید می کند نابسامانی اوضاع امنیتی در افغانستان به خاطر مشکلات داخلی این کشور است.»

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که بعد از حملات انفجاری و انتحاری دو هفته پیش در کابل و قندهار، رهبران کابل و واشنگتن بار دیگر تاکید کردند که هراس افگنان و رهبران گروه های مخالف دولت کابل در خاک پاکستان پناه گاه های امن دارند.

ادعایی پوچ و همیشگی اسلام آباد

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در حالی اوضاع نامناسب امنیتی در افغانستان را وابسته به مشکلات داخلی حکومت کابل می داند و ادعای مبنی بر حضور رهبران گروه های مخالف در خاک پاکستان را رد می کند که بارها این رهبران در خاک پاکستان یا کشته شده اند یا بازداشت.

یاد هیچکس نمی رود که اسامه بن لادن در حمله نیروهای امریکایی در خاک پاکستان کشته شد، ملامحمد اختر منصور، رهبر پیشین طالبان مسلح در خاک پاکستان کشته شد و مرگ ملامحمد عمر نیز از سوی دولت پاکستان اعلام شد.

با این حساب معلوم نیست که چرا پاکستان بارها و بارها ادعاهای پوچی مبنی بر عدم حضور پناه گاه های امن رهبران مخالف دولت کابل در خاک این کشور را ابراز داشته اند.؟

کشوری که ادعا می کند همیشه بر صلح افغانستان متعهد بوده؛ اما بارها و بارها خود مانع رسیدن و تحقق صلح در گفتگوهای چند جانبه و یا مستقیم حکومت کابل با مخالفان مسلح دولتش شده است.

میزبان اکو

خبرگزاری خاورمیانه

در همین رابطه خبرگزاری ایرنا، آورده است که اسلام آباد در سال روان میلادی میزبان اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) خواهد بود و هم اکنون در حال انجام مقدمات لازم برای برگزاری این اجلاس است.

کشورهای افغانستان، ایران، پاکستان، ترکیه، قزاقستان، قرغیزستان، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان عضو اکو هستند و نشست آنها روز یازدهم حوت سال جاری به میزبانی اسلام آباد برگزار می شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *