پاکستان در تلاش به رسمیت شناختن خط دیورند

شمار زیادی از اعضای پارلمان کشور، پاکستان را در تلاش به رسمیت شناختن خط دیورند و کاهش نقش هند در افغانستان متهم کرده است

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، نمایندگان پارلمان کشور در پیوند با اظهارات اخیر سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی پاکستان هشدار داده اند تا زمانی که خط دیورند به رسمیت شناخته نشود، جنگ و مداخله های  سازمان مخوف استخباراتی آی. اس. آی در افغانستان پایان نخواهد یافت.

آنان عدم همکاری صادقانه پاکستان  را در پروسه صلح و مبارزه با هراس افگنی برخاسته از نگرانی اسلام آباد در مورد خط دیورند و گسترش نفوذ هند در کشور می دانند.

سفر اخیر رئیس جمهور کرزی به پاکستان برای گشودن روزنه تازه ای در بهبود روابط و همکاری صادقانه این کشور در پروسه صلح و مبارزه با تروریزم پنداشته می شد اما اظهارات اخیر سرتاج عزیز مبنی بر این که پاکستان پس از سال ۲۰۱۴ میلادی سیاست عدم مداخله در امور افغانستان را در پیش خواهد گرفت واکنش هایی را برانگیخته است.

مقام های پاکستان در چندین نشست به ویژه در نشست سه جانبه لندن با رئیس جمهور کرزی تعهد کردند که برای تأمین صلح و ثبات در افغانستان همکاری می کنند اما هیچ گاهی این تعهدات عملی نشده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *