پاکستان درخواست کرزی را که مبنی بر آزادی “ملا برادر” نپذیرفت

مقامات پاکستانی حاضر به پذیرش درخواست رئیس‌ رئیس جمهور کرزی برای آزادی ملا برادر معاون سابق طالبان نشدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه در اسلام‌آباد، حامد کرزی رئیس‌جمهور افغانستان که دیروز برای مذاکره با مقامات پاکستانی درباره روند صلح افغانستان به اسلام‌آباد رفته بود، امروز نیز با چند تن از مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

موضوع آزادی زندانیان طالبان از جمله ملا عبدالغنی برادر مرد شماره ۲ سابق طالبان از زندان، از جمله درخواست‌های مهم کرزی در این سفر بود.

رئیس‌جمهور کشورمان طی ملاقات‌های متعدد خود با نواز شریف نخست‌وزیر و سایر مقامات پاکستانی خواهان آزادی ملا برادر شد اما پاکستان اصرار کرزی را بی‌جا دانسته و اعلام کرده است که ادامه مذاکره نباید مشروط به آزادی زندانیان طالبان از جمله ملا برادر باشد.

گفته می شود مشاجره لفظی نیز بین مقامات پاکستانی و افغانی صورت گرفته است اما پس از آن همه چیز به حالت عادی برگشته و قرار است هیئت افغانستان برای ادامه مذاکرات راهی منطقه “مری” (یک منطقه گردشگری و خوش آب و هوای در نزدیکی اسلام‌آباد) شوند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که جنرال‌ اشفاق کیانی، فرمانده ارتش، جنرال ظهیرالاسلام، رئیس سازمان اطلاعات و جلیل عباس جیلانی، معاون وزیر امور خارجه پاکستان مخالف آزادی زندانیان طالبان هستند و این در حالی است که دیگر دولتمردان این کشور خود را در قبال این موضوع بی‌طرف نشان می‌دهند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *