پاکستان تمامی تروریستان را هدف قرار می دهد

مقامات ارشد پاکستان اعلام کرد که در عملیات های نظامی کشورش، همهء تروریستان بدون هیچ گونه تفکیک، هدف قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داکتر رنگین دادفر سپنتا مشاور امنیت ملی افغانستان در جریان سفرش به اسلام آباد، با مقامات ارشد حکومت پاکستان بشمول نواز شریف صدارعظم، سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و آقای رهیل شریف لوی درستیز پاکستان دیدار و گفتگو های داشت.

در دیدار با صدراعظم نواز شریف، سپنتا نامهء رئیس جمهور افغانستان را به وی تسلیم نموده و روی گسترش همکاری ها مخصوصا در عرصه امنیت و مبارزه موثر علیه تروریزم به عنوان دشمن مشترک هر دو کشور بحث و تبادل نظر نمودند.

نواز شریف تعهد کرد که کشورش از هیچگونه همکاری با افغانستان به هدف تامین امنیت در دو کشور دریغ نخواهد کرد.

مشاور امنیت ملی افغانستان که در راس یک هیت دولتی برای بحث و گفتگو با مقامات پاکستانی به این کشور سفر کرده بود همچنین با مشاور امنیت ملی پاکستان آقای سرتاج عزیز روی اهمیت همکاری امنیتی میان دو کشور به بحث و گفتگو پرداخته و تاکید کرد که افغانستان همواره خواهان یک مبارزه صادقانه علیه تروریزم بوده و آماده هر گونه همکاری در این راستا می باشد.

داکتر سپنتا در دیدار با جنرال رهیل شریف، لوی درستیز پاکستان نیز در مورد ابعاد مختلف عملیات اخیر این کشور در وزیرستان شمالی و نیاز برای هدف قرار دادن بدون تفکیک همهء تروریستان بشمول شبکه حقانی، تروریستان جنبش اسلامی ترکستان شرقی، تحریک اسلامی ازبکستان و تحریک طالبان پاکستانی و نیز پناهگاهای آنان با وی بحث و گفتگو کرد.

پس از این ملاقات، تورن جنرال حسیم بجوا، سخنگوی اردوی پاکستان به رسانه ها اعلام کرد که  ما هیچ تفاوتی میان طالبان پاکستانی و شبکه حقانی قایل نیستیم، بلکه عملیات نظامی ما تمامی گروه های ترویستی را هدف قرار خواهد داد. وی همچنان تاکید کرد که برای ما هیچ طالب خوب و بدی وجود ندارد و این عملیات نظامی در واقع یک آغاز برای پایان تروریزم در پاکستان خواهد بود.

در پایان سفر مشاور امنیت ملی افغانستان به پاکستان، اعلامیه مشترکی نیز از جانب هیات های دو کشور به نشر رسید که در بخش های چنین آمده است:

“مهمترین محور بحث در جلسات میان مشاور امنیت ملی افغانستان و مقامات پاکستان، تقویت همکاری های امنیتی میان دو کشور بود. هر دو جانب توافق کردند که همه تروریستان بدون هیچ گونه تمایز و تفکیک باید مورد هدف قرار گرفته و پناه گاهای ترویستان در هر دو طرف برداشته شود.”

“دو طرف همچنان توافق کردند که تروریزم دشمن مشترک هر دو کشور بوده و بر همکاری و هماهنگی نزدیک میان تمامی نهاد های ذیربط برای از میان برداشتن این دشمن مشترک تاکید کردند. همچنان توافق شد تا یک گروپ کاری مشترک امنیتی به ریاست مشترک معینان وزارت خارجهء دو کشور واشتراک نماینده های نهاد های ذیربط ایجاد گردد.

جانب پاکستان بر حمایت کامل اش از پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغانها یکبار دیگر تاکید کرد.”

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *