پاکستان به دنبال ساقط کردن هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا

نیروهای هوایی پاکستان پس از این هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا را در حریم هوایی پاکستان ساقط خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، این دستور از سوی سهیل عمان، فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان دو هفته پس از آن صادر شد که یکی از هواپیماهای بدون سرنشین ارتش آمریکا یک مقر شبه نظامیان در منطقه‌ای قبیله نشین در نزدیکی مرز افغانستان را هدف قرار داد و باعث کشته شدن سه شبه نظامی شد.

پاکستان همیشه حملات هواپیماهای بدون سرنشین را در خاکش محکوم کرده اما تاکنون نگفته بود مورد هدف این هواپیماها قرار میگیرند.

این فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان در اسلام آباد گفت: ما به هیچ کس اجازه نمی دهیم تا حریم هوای ما را نقض کند. من به نیروهای هوایی پاکستان دستور داده‌ام تا هواپیماهای بدون سرنشین شامل آنهایی که به آمریکا تعلق دارند را در صورت نقض حریم هوایی پاکستان ساقط کنند.

وی با بیان اینکه ما در باره پرونده اسامه بن لادن رهبر کشته شده القاعده دچار اشتباه شدیم تاکید کرد به هر قیمتی که شده از قلمروی خود حفاظت میکنیم.

وزارت خارجه پاکستان پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در منطقه قبیله نشین مرز افغانستان در بیانیه‌ای آن را محکوم و اعلام کرد که اجازه نمی‌دهد تا چنین حملاتی در خاک پاکستان صورت گیرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *