پاکستان «بندرگوادر» را به چابهار ایران وصل می کند

 

سرتاج عزیزسرتاج عزیز، مشاور در امور خارجی صدراعظم پاکستان گفته است که کشورش «بندر گوادر» را به چابهار ایران وصل می کند و در همین راستا کار ساخت یک بزرگراه در این مسیر آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سرتاج عزیز تاکید کرده است که پروژه بندر چابهار روی کریدور اقتصادی چین و پاکستان تآثیر منفی ندارد و روابط خوب با کشورهای همسایه را متأثر نمی‌کند.

سرتاج‌عزیز در یک کنفرانس خبری گفت: پاکستان هیچ اختلافی با ایران ندارد و هر دو کشور می‌توانند از ظرفیت‌های خود برای تجارت با افغانستان استفاده کنند.

عزیز تأکید کرد: بندر چابهار و بندر گوادر با یکدیگر رقیب نیستند و این تصور اشتباه است که تکمیل پروژه بندر چابهار روی کریدور اقتصادی چین و پاکستان تأثیر منفی دارد.

وی افزود: پاکستان می‌تواند از مزایای بندر چابهار استفاده کند و با وصل شدن این بندر به بندر گوادر در پیشرفت اقتصادی منطقه سهیم خواهیم بود.

مشاور امور خارجی صدراعظم پاکستان افزود که همه کشورهای منطقه می توانند از مزایایی بندر گوادر و چابهار بهره‌مند شوند.

وی خاطر نشان کرد: پاکستان به دنبال ارائه تسهیلات ویژه برای بازرگانان ایران و افغانستان است و از ظرفیت این کشورها برای پیشرفت اقتصادی خود استفاده خواهد کرد.

گفتنی است توافقنامه سه‌جانبه چابهار، استفاده از بندر چابهار را به گونه قابل توجهی افزایش داده و هند را از طریق افغانستان به آسیای مرکزی مرتبط می‌کند و در مقابل زمینه دسترسی افغانستان به هند را از طریق دریا فراهم می‌سازد.

Author

About Author