پاکستان: اظهارات اخیر مقام های افغان به روند صلح آسیب میرساند

پس از اظهارات رئیس ستاد مشترک اردوی ملی افغانستان در باره پروسه صلح و نقش منفی پاکستان، عزیز احمد چودری سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفته است، پاکستان از پروسه صلح افغانستان حمایت کرده و برای کامیابی این روند اقدامات چشمگیر نموده است.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای چودری تاکید کرده که اظهارات اخیر مقام های افغان این روند را متضرر می سازد و نباید افغانها تلاش های دولت پاکستان را در پیشبرد پروسه صلح افغانستان، نادیده بگیرند.
دولت پاکستان نقش اش را در پیشبرد پروسه صلح افغانستان کلیدی خوانده می گوید، با چنین ادعا ها و اتهامات، افغانستان نمی تواند به صلح دایمی دست یابد.
این گفته های مقامات پاکستان در حالی ابراز می شود که شیر محمد کریمی رییس ستاد ارتش کشور درمجلس سنا ا گفته بود، اگر پاکستان راجع به صلح در افغانستان جدی باشد جنگ در این کشور می تواند در ظرف چند هفته خاتمه یابد.
همچنان ارشاد احمدی معین وزارت امور خارجه کشور می گوید، سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی پاکستان طی دیدار با عمر داوودزی سفیر افغانستان در اسلام آباد خواهان واگذاری چند ولایت به طالبان در جریان روند صلح گردییده است.
چنین اظهارات از سوی وزارت خارجه پاکستان  رد شده و گفتگوی مشاور امنیت ملی با سفیر افغانستان را یک دیدار تشریفاتی خوانده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *