پاکستان از دولت افغانستان کمک خواست

نوازشریف صدراعظم پاکستان از حامدکرزی رئیس جمهوری افغانستان خواسته است تا در راستای مبارزه با تروریزم در سرحدات دوکشور کمک و همکاری نماید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، صدراعظم پاکستان در یک تماس تلفنی با حامدکرزی، برگزاری موفقانهء دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را به رئیس جمهور و ملت افغانستان تبریک گفته است.

همچنین آقای نوازشریف در ارتباط به عملیات نظامی پاکستان بر علیه تروریستان و طالبان که اخیراً در وزیرستان آغاز گردیده است، به حامدکرزی معلومات داده و خواهان همکاری افغانستان در این رابطه شده است.

در همین حال رئیس جمهور کرزی گفته که افغانستان آمادهء هر گونه همکاری در این زمینه با پاکستان می باشد تا لانه های تروریزم که در آنسوی خط دیورند موقعیت دارند، از بین رفته و حملات به افغانستان توقف یابد، زیرا هر دو کشور از ناحیه تروریزم صدمات زیادی را متقبل شده اند.

رئیس جمهور کشور تاکید کرد که باید در جریان عملیات نظامی پاکستان در وزیرستان از صدمه رسیدن به مردم عام و تلفات ملکی جداً جلوگیری صورت گیرد.

همچنین صدراعظم پاکستان شب گذشته در این تماس تلفنی خاطر نشان کرد که در ارتباط به جلوگیری از آسیب رسیدن به افراد ملکی در این عملیات با رئیس جمهور کرزی هم نظر است.

وی گفته که بزودی یک نمایندهء خاص پاکستان به منظور بحث بیشتر روی این موضوع(مبارزه با تروریزم) به افغانستان سفر خواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *