پاکستان از امریکا خواست از اعزام نیروهای نظامی به افغانستان خودداری کند

پاکستان که همواره به عنوان عامل و مانع اصلی تامین صلح در افغانستان به حساب می‌آید؛ حالا به امریکا پیشنهاد داده است که برای تحقق این امر، دست از اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان بردارد و زمینه مذاکره را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هیئت امریکایی به سرپرستی بانو «آلیس‌ولز» نماینده ویژه جدید امریکا برای افغانستان و پاکستان به اسلام‌آباد رفته و با مقام‌های اسلام‌آباد گفتگو کرده است.

واشنگتن پست در گزارشی آورده است که مقامات پاکستان در این دیدار نسبت به حضور نظامیان امریکایی در افغانستان واکنش نشان داده و پیشنهاد داده‌اند که ضمن تجدید نظر در تصمیم خود برای اعزام نیروهای نظامی بیشتر به افغانستان، به دنبال راهی برای تحقق گفتگوهای صلح میان دولت کابل و طالبان مسلح باشد.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان تاکید شده است که «پاکستان خواهان یک راهبرد جامع سیاسی برای حل مسائل افغانستان است و اعتقاد دارد چنین راهبردی نه تنها می‌تواند صلح را برای افغانستان به ارمغان بیاورد، بلکه برای صلح و آرامش سایر کشورهای منطقه نیز مفید خواهد بود.»

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا به تازه‌گی تصمیم گرفته است که شماری نیروی نظامی تازه‌نفس به افغانستان اعزام کند که بخشی از آنها در ماه گذشته به ولایت هلمند فرستاده شدند.

با این حال، همواره از پاکستان به عنوان کشوری یاد شده که می‌تواند نقش مهمی در آوردن طالبان مسلح به پای میز مذاکرات صلح داشته باشد؛ اما این کشور بارها و بارها به دلیل عدم صداقت در اعمالش مانع اصلی این روند شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *