پاکستانی‌ها در اعتراض به سخنان ترامپ پرچم آمریکا را آتش زدند

تظاهرات کنندگان در نقاط مختلف پاکستان در واکنش به اظهارات سال نوی میلادی ترامپ پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، همزمان شورای امنیت ملی پاکستان نیز در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا جلسه فوری برگزار کرده است.

ترامپ در این اظهاراتش ضمن “بیهوده” خواندن حمایت واشنگتن از اسلام‌آباد از تغییر سیاست دولت خود در قبال ادامه کمک مالی به پاکستان خبر داده بود و پاکستان را متهم کرده که با وجود دریافت میلیاردها دالر کمک مالی از آمریکا، به “مهد و مأمن تروریست‌ها” تبدیل شده و مانع اصلی بر ثبات اوضاع در افغانستان است.

در مقابل، معترضان پاکستانی روز سه‌شنبه همزمان با آتش زدن پرچم آمریکا این اظهارات ترامپ در شبکه اجتماعی توییتر را اهانت به پاکستان خواندند و از دولت این کشور خواستند که در روابط خود با واشنگتن تجدید نظر کند.

در همین حال، از اسلام آباد گزارش شده که اعضای شورای امنیت ملی این کشور سه‌شنبه در جلسه‌ای فوق العاده درباره اظهارات ترامپ و چشم‌انداز روابط دیپلماتیک با آمریکا گفتگو می‌کنند.

سفیر آمریکا در اسلام آباد هم برای ادای توضیحات و اعلام مراتب اعتراض دولت پاکستان به وزارت خارجه این کشور احضار شده است.

ناظران می‌گویند تنش در روابط میان پاکستان و آمریکا در یک سال گذشته و از زمان بر سر کار آمدن ترامپ، زمینه‌ساز نزدیک شدن اسلام‌آباد به پکن و مسکو شده است.

پاکستان از متحدان استراتژیک آمریکا در خاورمیانه محسوب می‌شود و بخش بزرگی از پشتیبانی نیروهای آمریکایی در افغانستان هم از خاک پاکستان و مسیر زمینی این شکل می‌گیرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *