پاکسازی ولسوالی یمگان بدخشان از وجودطالبان

وزارت امور داخله کشور اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغانستان ولسوالی یمگان ولایت بدخشان را از وجود هراس افگنان طالب پاکسازی کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عملیات مشترک نظامی به هدف باز پس گیری ولسوالی یمگان بدخشان از دست طالبان روز گذشته پس از یک سلسله آمادگی های لازم و با در نظرداشت حفظ جان و مال ساکنین این ولسوالی آغاز شده بود.

بر اساس معلومات وزارت امورداخله، در حال حاضر ولسوالی یمگان به تصرف دولت است و کنترول اوضاع  در این ولسوالی به اختیار نیروهای امنیتی کشور قرار گرفته است .

در این عملیات صد ها تن از نیروهای خاص پولیس ملی، پولیس نظم عامه  و اردوی ملی اشتراک داشته و با وارد کردن تلفات سنگین با شوریان این ولسوالی از وجود آنها پاکسازی ودر حال حاضر عملیات نیز در شماری از روستا های نا امن این ولسوالی به شدت جریان دارد.

وزارت داخله گفته است که نیروهای امنیتی کشور با ظرفیت و توانایی بالایی که در قلع و قم دشمن دارند، از طریق این عملیات گسترده تصفیه یی به تلاش های خویش در جهت پاکسازی منطقه از وجود شورشیان پاکسازی و ادامه می دهند.

در جریان این عملیات، ۱۱ تن از اعضای گروه طالبان کشته و یکتن آنان زخمی و شماری جنگ افزار نیز بدست نیروهای امنیتی آمده است.

همچنین در این عملیات ۸  تن از نیروهای پولیس ملی کشته و۱۰ تن دیگر زخمی شده اند.

وزارت امور داخله اعلام کرد که بر مبنای برنامه ی امنیتی دور دوم انتخابات، متعهد به تامین امنیت تمامی مناطق کشور بوده و با تمام توان در جهت سرکوب و نابودی هراس افگنان، و فعالیت های تخربی و اخلال گرانه ی آنان، تلاش خواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *