پاکسازی «حسن‌تال» ولسوالی بغلان مرکزی

شماری از مقام‌های نظامی ولایت بغلان که به منطقه «حسن‌تال» ولسوالی بغلان مرکزی رفته‌اند می‌گویند، حملات طالبان مسلح از این منطقه عقب‌زده شده و نیروهای امنیتی در آنجا مستقر گردیده‌اند.

منطقه حسن‌تال واقع در شهر قدیم ولسوالی بغلان مرکزی در یک هفته اخیر شاهد شدیدترین درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح بوده است.

جنرال اکرام‌الدین سریع، فرمانده پولیس بغلان گفت، نیروهای کمکی به این منطقه اعزام شده و سربازان خیزش مردمی نیز تجهیز گردیده‌اند.

فرمانده پولیس بغلان می‌گوید، در درگیری‌های اخیر که دیروز به متواری شدن طالبان مسلح انجامید، ۱۱ طالب مسلح کشته شده و ۲۰ تن دیگر زخمی شدند.

در عین حال، باشنده‌گان محل مدعی هستند که طالبان مسلح ۴ باشنده ملکی این منطقه را بجرم «ازبک یا ترک‌تبار» بودن کشته‌اند.

خال محمد یک باشنده حسن‌تال به خاورمیانه گفت، طالبان مسلح پس از آنکه یکی دو قریه این منطقه را تصرف کردند، ۴ نفر را که همه افراد ملکی و از قوم ازبک استند، بر اساس قوم، نژاد و زبان کشته‌اند.

از سویی هم محمدغلام باشنده این محل که پسر و پسر مامایش از سوی طالبان مسلح کشته شده است از نهادهای امنیتی خواستار تأمین امنیت جان مردمان ملکی است و از گروه مخالفین مسلح دولت می‌خواهد که دست از کشتار مردمان ملکی بردارند.

این در حالیست که به گفته مقام های محلی در درگیری‌های یک هفته‌ای در ولسوالی‌های بغلان مرکزی و برکه، تلفات سنگینی به طالبان مسلح وارد شده است.

اما طالبان مسلح با ارسال خبرنامه‌ای مدعی‌اند که در جریان این درگیری‌ها دست‌کم ۳ تانک هاموی نظامیان تخریب و شماری هم کشته و زخمی شده‌اند.

محراب‌الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *